Kuş gribi vakalarına rağmen Tayland'ın işlenmiş beyaz et ihracatıyla sektörü kurtardığını söyleyen Abalıoğlu, "Biz de işlenmiş ete yatırım yaptık. Avrupa'ya ihracatta bizim de sıramız gelecek" dedi.
İzmirli yem ve beyaz et üreticisi Abalıoğlu Grubu, tavuğun göğüs eti yerine but ve kanadını tercih eden Türk tüketicisine göğüs yedirmenin yolunu buldu. "Tüketici but seviyor diye sadece but üretme şansımız yok. Bir tavuktan hem but çıkıyor hem göğüs. But ve kanat para ediyor, göğüs talep düşük olduğu için çok ucuza gidiyor" diyen Abalıoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, özel bir teknikle göğüs etini masajladıklarını ve lezzet verdiklerini anlattı. Abalıoğlu "Türkiye'nin Avrupa'ya işlenmiş tavuk eti üretiminin önünde bir engel yok. Bu konuda girişimde bulunulursa pek çok firma ihracatçı olacak. Biz de işlenmiş ürüne yatırım yapıyoruz" dedi.
İŞLENMİŞ ÜRÜNE İLGİ ARTIYOR Denizli'nin tanınmış işadamlarından Orhan Abalıoğlu yönetimindeki Abalıoğlu Grubu, yem sektörünün ardından beyaz et ve yağ sektöründe de büyümek için yeni yatırımlar yaptı. Bunun için önce grubun merkezi İzmir'e taşınırken Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Abalıoğlu'nun 3 oğlu Ender, Baha ve Ergun Abalıoğlu da İzmir'e yerleşti. Yumurtada da 'Lezita' markasıyla önemli bir çıkış yapan grup, 35 milyon dolarlık 3 fabrika yatırımına birden başladı. Gıdada yeni ürünlerle Türkiye'nin üç büyük üreticisinden biri olmayı hedeflediklerini belirten Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, Lezita markasını işlenmiş et ürünlerinde de kullanmaya başladıklarını belirterek gıda sektöründeki hedeflerini anlattı.
* İşlenmiş beyaz et ürünlerine ilgi artıyor. Bunun nedeni nedir? Kadınların iş hayatında geçirdikleri zaman arttıkça, mutfağa vakit kalmıyor. Böyle zamanlarda hızla hazırlanabilecek yemekler gerekiyor. Bu yüzden şirketlerin işlenmişet ürünlerine ilgisi arttı. Biz Ar-Ge departmanımızda işi daha ileri götürüyoruz. Mesela Türk insanı tavuğun beyaz etini değil, siyah bölümünü sever. Biz şimdi göğüs filetoyu alıyoruz özel makinalarla masajlıyoruz. Bugüne kadar beğenmediğiniz göğüs eti pamuk gibi yumuşak oluyor. Bir de buna farklı lezzetleri marine ediyorsunuz, acılı, kırmızı biberli ya da Akdeniz sosuyla lezzetlendiriyorsunuz. Bu ürünleri yakında marketlerde satışa sunuyoruz. Bir kısmını donuk olarak bir kısmını da yarı pişmiş olarak satışa sunacağız. Biz aynı zamanda bütün pilici de masajlayıp marine edebiliriz. Et işleme konusunda 3 yıl içinde ilk üç oyuncu arasında yer almayı hedefliyoruz. Orada 20 yıldır sektörde olan firmalar var. Bu firmaların yüzde 80'i sadece piliç konusunda faaliyette. Bizim yatırımlarımızın içinde aynı zamanda yüzde 100 dana etinden mamul şarküteri ürünleri de var. Bu yolda yılda yüzde 40-yüzde 50 bir büyümeyi hedefliyoruz. Arkasından da ilk iki oyuncu arasında yer almak. Şu anda piyasada CP, Banvit ve Beypiliç bu alanda faal. Tayland işlenmiş et ürünlerine yatırım yaptı ve ihracatın önünü açtı. Avrupa'nın da isteği yağsız göğüs eti. İşlenmiş et ihracatının önü açılsa, Türkiye'deki arz fazlası ihracatla dengelenir.
* Pek çok yeni yatırımı bir arada yaptınız. Bunlar ertelenmiş yatırımlar mıydı? Bazı yatırımlarımızı 2001 krizi nedeniyle durdurmuştuk. Pastörize yumurta yatırımı vardı, o yatırımı 2001 krizinde durdurduk. 2004'ün ikinci yarısından itibaren duran yatırımlara başladık, bir tek pastörize yumurta 2007'ye kaldı.