Vaillant Türkiye'nin müşteri ilişkileri modeli, 12 milyon Euro bütçeyle Çin'de uygulanacak.
1992'den beri Türkiye'de faaliyet gösteren Vaillant Türkiye'nin uyguladığı 'müşteri ilişkileri modeli' kullanılan yazılımla birlikte Çin'e ihraç edildi. Model, Türkiye'yi Vaillant Grup'un en büyük ikinci müşterisi yapıp 314 milyon Euro'luk Doğu Avrupa cirosunun 3'te birini karşılar duruma getirince Vaillant, tüm dünyaya 'Türk modeli'ni adapte etme kararı aldı. Vaillant Türkiye Genel Müdürü Christoph M. Grosser, Çin'de ucuz mal, üretim fazlası ve büyük rekabet olmasına rağmen satış sonrası hizmet açığı olduğunu söyleyerek, ihraç ettikleri şeyin müşteri ilişkisi olduğunu belirtti. Grosser, "Vaillant Türkiye'nin geliştirdiği sistem, bayi değil, son tüketici yani müşteri odaklı. Çağrı merkezi, servis ve şikayet yönetimi, bayi entegrasyonu sistemimizin önemli parçaları. Bayramlar da dahil 24 saat servis veriyoruz ve tüm servis elemanlarımız direkt bize bağlı. Müşterilerimizin internet üzerinde tüm bilgilerini denetleyebiliyoruz. Bir evden hep aynı elemanı isteme şansları var. Müşterileri memnun edecek teknik destekli bir altyapı oluşturduk. Çin'e ve diğer ülkelere bunu götüreceğiz" dedi.
TÜM
DÜNYADA UYGULANACAK Vaillant Grup Doğu Avrupa Koordinatörü Detlef Neuhaus ise, "Biz önceleri bayi odaklı çalışır, müşteriyle aramıza sokardık. Türklerin geliştirdiği bu başarılı sistem Romanya ve Bulgaristan'a adapte edildi. Şimdi Rusya ve Ukrayna üzerinde çalışıyoruz. Türk 'know how'ını kullanmak istiyoruz. Çin'de de başarı sağlarsa Vaillant tüm dünyaya Türk sistemini uygulayacaktır" diye konuştu.