Unilever, fonksiyonel gıdada 'farklı' olmak istiyor
2006 ciro hedefi 1 milyar Euro olan Unilever, fonksiyonel gıda pazarını farklı ürün formatlarıyla genişletecek.
50 yıldır Türkiye'de faaliyet gösteren Unilever, fonksiyonel gıda pazarına yeni ürünlerle girmeye hazırlanıyor. Kısa bir süre önce Becel Pro Activ ile Türkiye'deki ilk fonksiyonel gıda ürünlerini piyasaya sürdüklerini belirten Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, yeni ürünlerin tanıtıldığı toplantıda, "Bu kategoride çalışmalarımız devam ediyor. Ancak farklılık iyidir. Biz, herkes gibi süt ve yoğurt olarak değil farklı formatlarda fonksiyonel gıda üreteceğiz. Yangından mal kaçırır gibi girmeyiz piyasaya" dedi. Yeni ürünlerinin yakında pazardaki yerini alacağını açıklayan Karaca, Unilever'in gelecek planlarını şöyle anlattı: "Türkiye'nin bulunduğu konum, Unilever'in en çok büyüdüğü bölge. 35 yeni yönetici adayını bünyemize kattık. 2006'da 50 milyon YTL, 2007'de 80 milyon YTL yatırım yapacağız. Bu yıl yeni ürünlerimizin 1 milyar Euro'yu bulmasını öngördüğümüz ciromuza yüzde 10 katkı yapacağı inancındayız." Unilever Türkiye Pazarlama Başkan Yardımcısı Mehmet Altınok ise, ihracatlarının 100 milyon dolar seviyesinde olduğunu belirterek, Knorr ve köfte harcı gibi ürünlerin geliştirilmesinin Türkiye'de yapıldığını, buradan Suudi Arabistan ve Mısır gibi ülkelere ihraç edildiğini söyledi.