|
|
Muhabire 300 YTL'ye kot veren mi suçlu?
Geçen perşembe günü Kanyon'da G-Star diye bir yer açıldı. Açılışa medya mensupları da davet edildi. Saygın televizyon kanallarından birinin muhabiri haberini hazırlarken mağazayı da dolaştı. Gördüğü bir pantolonu çok beğendi. Pantolonun fiyatı tam 300 YTL idi. Kotu alıp kasaya yöneldi. Orada mağaza sahibi ve halkla ilişkiler firmasının çalışanları vardı. Muhabir kız "Ben bu pantolonu çok beğendim, ne yapacağız şimdi?" diye sordu. Mağaza sahibi ve şirket yetkilileri önce birbirlerine baktılar, sonra kotu muhabire hediye ettiler. Bu olayı, firmalara ve halkla ilişkiler şirketlerine haksızlık ettiğimi öne süren bir e-mailde buldum. Olayı anlatan kişi diyor ki; "Basın 3 kuruşluk hediyeleri yağmalıyor." Ve sonra devam ediyor: "Karıma, kızıma, aracın şoförüne derken, biz hediye dağıtmaktan kendimizi kan ter içerisinde buluyoruz..." Bu satırlar medya ile halkla ilişkiler şirketleri arasındaki ilişkinin ne kadar çarpık hale geldiğini gayet net özetliyor. O muhabir kızın çalıştığı kanalı buraya yazıp yazmamak ya da yöneticilerine bildirip bildirmemek konusunda kararsız kaldım. Yılbaşlarında, bayramlarda yönetici katlarına sandıklarla hediye çıkarıldığını gören bir muhabir, ne kadar suçlu olabilir ki? Ya da sosyal sorumluluk adı altında başyazar eşi ve yazar olanların 200 YTL'lik bedava ayakkabıları aldıklarını gören muhabire, yaptığının ayıp olduğunu kim anlatacak? İlk hatayı halkla ilişkiler şirketleri mi yaptı, yoksa medya mensupları mı, bunu bulmak mümkün değil. Ama kesin olan şey; durumun artık kabul edilebilir olmaktan çıktığı...
|