Türkler değişikliklere çok açık!..
Yaklaşık 45 yıllık bir marka olan Cacharel'in CEO'su Chrystel Abadie Truchet; "Türk kadın ve erkekleri modayı, kendilerine ve kültürlerine göre çok iyi yorumluyor" diyor.
İlk temelleri 1962'de Jean Bousquet tarafından atılan Cacharel'in tarih içinde yolculuğu Bousquet'in İhracat Oscar'ına layık görülmesiyle hız kazanıyor. Ardından moda dergilerine kapak olan markanın tasarımları, kısa sürede kendine tüm dünyadaki mağazaların vitrinlerinde yer bulmayı başarıyor. Zamanla uluslararası podyumlara da adım atan markanın kadın, erkek ve çocuk giyimine ek olarak farklı alanlarda da lisans altında üretimleri yapılıyor.
40 YILI AŞKIN SÜREDİR Bugün bir dünya markası olan Cacharel'in erkek grupları, 1995 yılında ana lisans anlaşmasıyla Türk firması olan Aydınlı Group bünyesine katılıyor. Firmanın daveti üzerine geçtiğimiz hafta markanın CEO'su Chrystel Abadie Truchet Türkiye'deydi. Ürünlerinde bir terzinin el kalitesinde gerçekleştirilen özel bir dikim sistemi kullandıklarının altını çizen Truchet şöyle konuştu: "Bu üretim şekilleri maliyetleri de yukarı çekiyor. Markamız 40 yılı aşkın süredir kalitesinden ödün vermeden ve aynı imajıyla yoluna devam ediyor. İlk başlarda tazelik arayan kadınlara hitap ediyordu. Ardından ileri yaşlardaki bayanların da dikkatini çekmeye başladı." Piyasada farklılık yaratmak zorunda olduklarına dikkat çeken Trucher, kalitenin hem tasarıma hem de ürünün üretim aşamasına bağlı olduğunun altını çiziyor. İlk kez 17 sene önce Türkiye'ye gelen Trucher, bugün çok farklı bir Türkiye'yle karşılaştığını söylüyor. Türk kadın ve erkeklerinin modayı, kendilerine ve kültürlerine göre çok iyi yorumladıklarını ifade eden Trucher, "Türkiye değişimlere çok açık. Biz de bu değişimlere ayak uydurabilmek için ürünlerimizi sürekli değiştirmek zorundayız" diyor.
YENİ BİR ANLAYIŞ Hayatın her alanında rahatlık, sağlık, estetik ve özgürlük arayan; bir yandan da modayı takip etmek isteyen erkekler için yeni stiller sunduklarını anlatan Trucher, yeni erkek koleksiyonu hakkında da şu bilgileri verdi: "Ağırlıklı olarak toprak tonları ve pastel renkler kullanıldı. Yumuşak omuzlu, bedene oturan tarzda ceketler oluşturuldu." Farklı, çağdaş ve dinamik görünmeyi isteyen erkekler için Cacharel içerisinde Cacharel Le diye yeni bir line oluşturduklarını anlatan Trucher, bu sayede takım elbisenin rahat kesimleriyle günlük iş hayatında da kullanılmasını hedeflediklerini söylüyor.
DUYGU GÖKMENOĞLU - GUNAYDIN
|