|
|
|
'Bin 200 istasyonu baştan yaratacağız'
Cep telefonu pilinden LCD ekranına kadar pek çok alanda teknoloji altyapısı sağlayan ve post-it'in mucidi olan 3M, 200'ü Türk Petrol olmak üzere bin 200 Shell benzin istasyonunu yenileyecek.
Merkezi ABD'nin Minnesota eyaletinde yer alan ve dünyada post-it'in mucidi olarak tanınan 3M, aslında cep telefonlarından araba camlarına, bebek bezi yapışkanından LCD ekrana kadar pek çok alanda teknoloji altyapısı sağlıyor. Türkiye'ye 1988 yılında gelen 3M, bir yandan ithalat yaparken diğer yandan da Türkiye'den azımsanmayacak ölçüde ihracat yapıyor. 3M Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkay Erdem, Türkiye'de büyüyen her sektörde var olmak istediklerini söyleyerek, şu anda benzin istasyonlarının dönüşümüyle ilgili çok büyük bir proje üzerinde çalıştıklarını belirtti. Erdem, Shell'in dünya çapında açık hava reklamlarını kendilerinin yürüttüklerini dile getirirken, Türkiye'de de 200 tanesi Türk Petrol istasyonu olmak üzere toplamda bin 200 Shell benzin istasyonunu 6 ay içinde tamamen yenileyeceklerini kaydetti.
200
MİLYON $ İHRACAT Erdem, 3M'in dünya çapındaki 2006 cirosunun 21 milyar dolar olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: "3M 60 ülkede 70 bin çalışanıyla faaliyet gösteriyor, Ar-Ge'ye yıllık 1 milyar dolar ayırıyor. Her yıl 500 patent alıyor. Biz 3M Türkiye olarak 250 kişiye istihdam sağlıyoruz. Çerkezköy'deki fabrikamızdan yıllık 200 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Biz sadece ithalat yapmıyoruz, ihracat da yapıyoruz" dedi. 3M olarak marka bilinirliklerinin düşük olduğunu söyleyen Erdem, bu konunun üzerine gittiklerini ve son birkaç sene içinde büyük yol kaydettiklerinin altını çizdi. "3M deyince müşterinin aklına Post-it ve Scotch Brite geliyor. Aslında 3M hayatımızın her yerinde. LCD ekranından, cep telefonu pillerine, araba camlarından, bebek bezlerine kadar birçok farklı sektörde teknoloji geliştiriyor" dedi. Öte yandan, Erdem, son aylarda dünya piyasalarında ve Türkiye'de yaşanan dalgalanmaların yabancı şirketler için güven kırıcı olduğunu belirterek, bu durumun yabancı yatırımcıların uzun vadeli plan yapmasının önüne geçtiğini ifade etti.
Fatih ATALAY - EKONOMİ
|