|
|
|
|
İstanbul'da Brezilya rüzgârları
İstanbul Modern Sinema'da Brezilya Bağımsızlık Günü nedeniyle 12- 30 Eylül tarihleri arasında Brezilya filmleri gösterimi yapılacak
7 Eylül, Brezilya için bağımsızlık günü. Bu günü kutlamak için İstanbul Modern Sinema'da 12-30 Eylül arasında, Viva Brazil! başlıklı bir programla 'yeni dalga' akımından örnek filmler yer alacak. Yönetmen Carlos Diegues'in, Joao Emanuel Carneiro'nun kısa bir öyküsünden uyarladığı Tanrı Brezilyalı isimli film 2002 yapımı. Eliane Caffe'nin masalcıların zengin dünyasını yansıttığı Masalcılar filminde Brezilya'nın hayalgücü keşfediliyor. Vicente Amorim ise gerçek bir hikâyeden uyarladığı Dünyanın Ortası'nda Brezilyalı bir ailenin bisiklet ile yaptığı yolculuğu aktarıyor.
TANRIKENT'TE TEHLİKE Tanrıkent ise 1960'larda inşa edilen sosyal konutlardan oluşan ve 80'lerin başında Rio De Janeiro'nun en tehlikeli mahallelerinden olan Tanrıkent'te geçen organize suç üzerine görselliği çok zengin bir film. Mezarımdan Yazıyorum'da, yönetmen Andre Klotzel, kaderiyle tanışan bir adamın geçmişine doğru yaptığı bir yolculuğu anlatıyor. Motosiklet Günlüğü ve Merkez İstasyonu ile tanıdığımız Walter Salles, Güneşin Ardından adlı filmiyle bu kez çiftçilerinin kan davasını gündeme getiriyor. Guel Arraes, Ariano Saussuna'nın ödüllü oyunundan uyarladığı Köpeğin Vasiyeti adlı filminde 1930'lardaki Brezilya'nın kuzeydoğusundaki yaşam konu ediliyor. Andre Klotzel, Et Belası başlıklı filminde yaşamı boyunca et yeme özlemindeki bir köylünün bu uğurda başına gelenleri anlatıyor. Arnaldo Jabor'un 1973 Berlin Film Festivali'nde Altın Ayı ödülünü alan Bütün Çıplaklar Cezalandırılacak adlı traji-komik filminde, cinsellik ve ahlaki değerler altüst edilerek, hicvediliyor. Güneşin Ülkesinde Tanrı ve Şeytan'da yönetmen Glauber Rocha, Brezilya'nın 1960'larda yoksullaşan kuzeydoğu bölgesindeki halkın portresini çiziyor. Brezilya Üzerine başlıklı belgesel bölümde Brezilya'nın Burada Olduğu Gün başlıklı filmde Brezilya - Haiti maçı konu ediliyor. Motorcular'da da Sao Paulo'da çok önemli bir işlevi olan motorcuların tehlikeli hızları nedeniyle trafikte aldıkları tepki yansıtılıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|