Pegasus'un patronu Ali Sabancı, rakibinin 'Bu kadar ucuza uçulamaz. Baba parasıyla yapıyor!' eleştirisine "İngiliz 38 euro'ya 3.5 saat uçurunca oluyor. Türk, 55 YTL'ye 45 dakika uçurunca olmuyor mu yani" diye tepki gösterdi.
Türkiye'nin en samimi en doğal ikinci kuşak işadamlarından biriyle söyleşi yaptım bu pazar. Ali Sabancı, Sabancı Holding'den ayrılıp kendi kanatlarıyla uçmaya başladığında hepimiz şaşırmıştık. Çünkü, mesela ben, ekonomi ve iş dünyasını yakından takip eden bir gazeteci olarak, Ali Sabancı'yı holdingde çok önemli bir pozisyonda göreceğimi düşünüyordum. Oysa o tıpkı babası Şevket Sabancı ve sonra ablası Emine Kamışlı'nın yaptığını yaptı ve holdingden ayrıldı. Sonra bu aile kendi holdingini, yani Esas Holding'i kurdu. Esas da gitti tarifeliden ziyade charter uçaklarıyla tanınan Pegasus'u satın aldı. Ali Sabancı da Esas adına Pegasus'ta ipleri eline alıp, bambaşka bir rotaya doğru yelken açtı. Pegasus Sabancı yönetiminde yolcusunu yüzde 100 arttırdı. 16 uçağı oldu. Çalışanlar kâra ortak oldu ve bu yıl Pegasus'un 407 çalışanı kârdan 900 bin euroyu bonus olarak aralarında paylaştı. Sabancı birbirinden ilginç uygulamalarını ve iş stratejilerini Misafir Odası'na anlattı...
TÜRKLER
DE UCUZA UÇABİLMELİ * 55 YTL'ye uçurunca rakiplerinizi kızdırdınız! İlginç olan ne biliyor musunuz? 55 YTL'ye ortalama 1 saat nasıl uçarsın diyor ya Türk, İngiliz de 38 euro 77 cent'e 3.5 saat uçacağım diyor. Tabii buradan başlayan fiyatlarla. Eğer sen yarın akşam Bodrum'a gitmeye karar verirsen, 175 YTL'den uçarsın. İngiliz'e dönecek olursam, bir de nasıl uçtuğunu izah ediyor. En yüksek fiyat 354 euro olacak diyor. Baktığın zaman, hakikaten yani biri Türk, ben yapamam o da yapmasın diyor. İngiliz ben böyle yapıyorum diyor. Avrupalı yolcu bu kadar ucuza uçmayı hak ediyor da Türk yolcu niye hak etmesin?
* Pegasus'ta zamanında kalkış oranı yüzde 94'müş. Bu inanılmaz bir oran. Ama geçenlerde Dalaman'da bir rötar yaptınız, büyük tepki aldınız, neden? Çünkü ilk defa ciddi rötar oldu. Teknik bir hata vardı ve uçakların hepsi havada olduğu için hemen kaydırma yapamadık. Müşteriden çok büyük reaksiyon aldık. Çünkü müşterimiz vaktinde kalkmaya öyle alışmış ki... Oysa bunu bizim rakibimiz yapsa olağan karşılıyorlar. İşte bu yüzden bana direkt ya da dolaylı olarak gelen bütün şikayetlere tek tek cevap verdim. Sen gelmeden bir müşterimle daha konuştum. Bütün şikayetleri ve teşekkürleri tek tek işleme koyuyorum. Kabine teşekkür de ediyorum, şikayet varsa rapor da istiyorum. Çünkü bu uçaklar onar onar dolmuyor, birer birer doluyor. Ben hâlâ pazar günkü rötara rağmen Türkiye'nin en dakik havayoluyum. Düşünün daha dün pilot bir anons yapıyor. Kusura bakmayın 4 dakika gecikmeli kalktık. Ama yolda telafi edip, zamanında ineceğiz diye. Dedim bu olmaz artık! 4 dakika! Alay eder gibi, bari demeyin. Oysa pilot bunu şımarıklık olsun diye söylemiyor. Zamanında kalkma vaadi var ya 4 dakika geç kalktık diyor. '