|
|
Beymen'deki restorasyonun perde arkası!
Dünyanın en havalı mağazalarından biri olan Hong Kong merkezli Harvey Nichols 'ın Türkiye macerasına çok az kaldı. Londra 'nın en gözde mağazası olarak isim yapan Harvey Nichols , yakında Kanyon Alışveriş Merkezi 'nde devasa bir alanda kapılarını Türk zenginlerine açacak. Türk zenginlerine diyorum çünkü, daha geçen gün şirketin CEO'su Joseph Wan , Türkiye'ye en zengin yüzde 5 için geldiklerini açıkladı. Ancak öğreniyorum ki Harvey Nichols istese dahi Türkiye'de mesela şu markaların hiçbirini satamayacak. Prada, Gucci, Dior, Moschino, Fendi, Yves Saint Laurent, Roberto Cavalli, Missoni. Liste uzayıp gidiyor. Bildiğim, Türkiye'de hali hazırda satılıp da yine de Harvey Nichols mağazasına girecek olan önemli birkaç marka var sadece. Onlar da Balenciaga, Bottega Veneta, Sergio Rossi ve Marc Jacops. Peki niye Harvey Nichols, İngiltere'deki mağazalarında satıp da, örneğin Prada'yı ya da Gucci'yi Türkiye'de satamayacak? Aslında Avrupa Birliği'ndeki hukuk kuralları gereği, markaların birden fazla mağazada satılmasında bir sakınca yok. Yani, Harvey Nichols'un önünde hukuki bir engel yok. Peki ne var? Öğrendiğim şu: Örneğin Prada, Beymen'deki konumundan öylesine memnun ki, Türkiye'de başka bir iş ilişkisi istemiyor. Markaların istemediği bir diğer şey de kendi isimleri üzerinden yapılacak olan kötü rekabet. Yani, ne Prada ne Dior ne de Fendi fiyat rekabetiyle müşteri kapma yarışında yer almak istemiyor. Bu durum Avrupa'da şu anda yaşanıyor ve markalardan bundan isimleri lekelendiği için müthiş üzüntü duyuyor.
9 milyon Euro'luk Prada satılıyor! Aldığım bir diğer bilgi ise şöyle: Beymen'in Prada satın alması bu yıl 9 milyon Euro'ya yaklaşıyor. Bu haliyle, Türkiye, Prada'nın en büyük 8'inci pazarı konumunda. Bu sebeple, marka bir başka mağazanın içine girmek istemiyor. Beymen'de şu anda 97 ünlü markanın satışı yapılıyor. Ancak hiçbiri Harvey Nichols'da satılmayacak. Kuşkusuz, Harvey Nichols da pekçok yeni markayla Türkiye'yi ve Türk zenginlerini tanıştıracak. Harvey Nichols, daha kapılarını açmadan, Türkiye'nin en büyük perakendecilerinden ve en tanınmış markalarından olan Beymen'de büyük bir hareket yaşanıyor.
Restorasyon öne alındı Akmerkez mağazası şu günlerde büyük bir restorasyona girdi. Beymen, burada ayrıca bir de büyük bir kafe açmak için hazırlık yapıyor. Beymen'in aslında bu restorasyonu 2007 yılında gerçekleştirmek üzere plan yaptığını, ancak Harvey Nichols'un Türkiye'ye gelecek olması nedeniyle bunu erkene aldığını öğrendim. Gördüğünüz gibi rekabet eninde sonunda tüketicilere yarıyor. Herkes kapısının önünü süpürmeye, en iyi hizmeti müşterisine sunmaya ve pastadaki payını kaybetmemeye kararlı görünüyor.
|