|
|
|
|
|
|
'Bu koleksiyonun modası geçmez'
İlk jean'ini 1972 yılında üreten Gas firmasının sahibi Claudio Grotto, markasını bugün 56 ülkede satıyor. Grotto, markanın dünden bugüne öyküsünü ve yükselişini Pazar SABAH'a anlattı.
Gece kulübünde halkla ilişkiler görevi ve uluslararası bir jean markasının patronluğu... İkisi arasındaki bağlantı ise Cladio Grotto. 20'li yaşlarında bir gece kulübünde halkla ilişkiler görevi yapan Grotto, şimdi 58 yaşında ve kurduğu Gas'in ürünleri tam 3 bin 500 noktada satılıyor. Kurulduğu 1972 yılından bu yana hızla büyüyen Gas, Kiev'den Seul'e, Abu Dabi'den Londra'ya tüm mağazalarında aynı koleksiyonu satıyor. 2007 ilkbahar yaz koleksiyonunu Milano'da tanıtan markanın partisinde, Grotto'ya Gas'ın diğer jean markalarından farkını sorduğumda "Markanın ilk gününden beri kalite bizim için ilk sırada. Ayrıca sadece moda olduğu için giysi üretmiyoruz. Bizim koleksiyonlarımızın modası geçmiyor. Şimdi alıp senelerce giyebilirsiniz. Sloganımızdaki gibi koleksiyonlarımızda sadelik ön planda. Bizim koleksiyonlarımız dünya insanı için," diyor.
DİSKODA TANITIM Milano'daki defileden sonra düzenlenen partide dünyaca ünlü DJ Bob Sinclair'in de sahne aldığını ekleyelim. 56 ülkede satışa sunulan Gas'ın kurucusu Grotto ile uzun süre sohbet ettik. Grotto, iş hayatına çok genç yaşta başlamış. Henüz 20'li yaşlardayken Venedik'e 20 km. uzaklıktaki Vicenza'da bir gece kulübünün halkla ilişkiler görevini yürütmüş. Moda dünyasına adım atması da tasarladığı jean'leri çalıştığı diskoda tanıtmasıyla olmuş. Grotto, "Önceleri kendi sevdiklerimi ve giymek isteyeceklerimi tasarlıyordum," diyor. İlk mağazasını Vicenza'da açmış, ilk jean'i de 1972'de üretmiş. Bu koleksiyonlarda yer alanlar ise sadece kot etek, pantolon ve ceketler. "Peki modaya neden jean ile girdiniz?" Grotto bu soruyu cevaplarken, "O dönemlerde jean, Amerikan rüyasını temsil ediyordu. James Dean, Marlon Brando gibi gençlik ikonları, jeanleri ile fırtına estiriyorlardı," diyor gülerek.
GENÇLERİN BEKLENTİSİ Jean'den önce klasik kıyafetlerin tercih edildiğini anlatan Grotto, 1968'de resimden müziğe, edebiyattan modaya her alanda yeniden doğuş yaşandığını söylüyor. Gas, 150 milyon avro civarındaki bilançosuyla moda dünyasında hatırı sayılır bir yere sahip Grotto'ya göre başarısının nedeni, gençlerin beklentilerini göz önüne alarak sürekli yenilik yapması: "İki ay sonra dolaplara kaldırılacak ürünlerden ziyade, uzun süre giyilebilecek modeller üretiyoruz. İşlevsellik, kullanılan kuplardan renklere, tasarımlara kadar her detayda öne çıkıyor." Gas, ilkbahar, yaz, sonbahar, kış olmak üzere dört koleksiyon üretiyor. Şapka, ayakkabı, çanta gibi aksesuarlar da mağazada yerlerini alıyor. Türkiye'de tercih edilen modeller ise bol kesimler. Erkeklerde 'Crocker Pants', kadınlarda 'Monego Cult' çok beğeniliyor.
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|