"Alternatif telekom pazarı 1 milyar dolara ulaşır"
Alternatif telekom pazarı 2 yılda 100 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. Tuğrul Cora, sektörel büyüklüğün 1 milyar dolara çıkabileceğini söyledi.
ABD'de uzun yıllardan beri kullanılan, Avrupa'da ise kendine yeni pazar oluşturmaya başlayan arama kartları Türkiye'de de kendini kabul ettirme yolunda ilerliyor. 1 Nisan 2004'te Telekom'un ses tekelinin kalkmasıyla birlikte faaliyete geçmeye başlayan şirketler piyasaya sürdükleri ürünlerle hem ulusal hem de uluslararası telefon görüşmelerinde yüzde 80'lere varan fiyat avantajları sağlıyor. Sektörün önde gelen şirketlerinden Milleni.com Başkanı Tuğrul Cora yaptığı açıklamada Türk arama kartı piyasasının 25 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğuna dikkat çekerek, "Telekom özelleşmesiyle ortaya çıkan alternatif telekom pazarının toplam büyüklüğü bugün itibariyle 100 milyon dolar.2010 yılında ise 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşabilmesi hayal değil" dedi.
HEDEF 40 MİLYON DOLAR Arama kartı sektöründe aralarında Milleni.com, Televersal, Superonline, Dogan Telekom ve Telco- Turk'ün bulunduğu irili ufaklı yaklaşık 20 şirket bulunuyor.
6 MİLYON KART 2005 rakamlarına göre sektörde toplam 4 milyon civarında arama kartı satıldı. 2006 sonunda ise bu rakamın yüzde 50'lik bir artışla 6 milyonun üzerine çıkacağı tahmin ediliyor. Şu an için 25 milyon dolar olan arama kartı pazar büyüklüğünün ise yıl sonu itibariyle 40 milyon dolara çıkarılması hedefleniyor.