Yarış sezonu başlarken sponsorlar ve medya
Deniz sezonu olgusu doğru mu, yanlış mı? Bu iş son yıllarda çok tartışılır oldu. Aslında elbette denize çıkmak, denizle haşır neşir olmak için zaman kısıtlaması doğru değil. Ama şahsen şunu da itiraf edeyim ki yelken yapmak için suların adamın derisine ok gibi saplandığı bir kış havası yerine, çıplak ayakla, serpintinin üzerimde kuruduğu yaz gününü tercih ederim... Ne mutlu bize ki son yıllarda yelken yarışlarında yaz ya da kış olsun sezon hiç bitmiyor. Özellikle de güneyde Bodrum'da. Bodrum Açıkdeniz Yarış Kulübü (BAYK) bu işi çok iyi götürüyor. İstanbul'da yılbaşında kısa bir soluklanmadan sonra yine tempolu günlere dönüyoruz. Bu yıl en büyük yat filosuna sahip İstanbul'da 2006 sezonu yat yarışları İstanbul Yelken Kulübü'nün ev sahipliğiyle başladı. Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü'nün yarışları ise yıl boyunca birbiri peşi sıra sürüp gidecek. Ancak sezonun ilk büyük organizasyonu önümüzdeki cumartesi günü başlıyor. 25 mart cumartesi son dört yılın bahar aylarına damgasını vuran bir yarışın ilk ayağı için start verilecek. Üç ayrı ayaktan oluşan Naviga Suadiye Cup'ın bir özelliği de büyük sayıda yatın katılımı ile gerçekleşen trofelerden biri olması.
FARKLI BİR YARIŞ Naviga Suadiye Cup'ın büyük katılımın dışında da diğerlerinden önemli farklılıkları var. Bu farklılıklardan en önemlisi Boğaz dışında sadece bu yarışların karadan rahatlıkla izlenebilmesi. Suadiye - Caddebostan sahiline paralel ve çok yakın bir parkurda tespit edilen yarış rotasında yarışan yatlar, sahile inen İstanbullulara büyük bir seyir güzelliği yaratıyor. Yarışın yelkencilerin çok sevdiği üçgen rotasında Kaşık Adası'na da gidip geliniyor... Naviga Suadiye Cup'ın diğer yarışlardan farklı yanlarından biri de Türkiye'de yarış kazanan ekiplere kupa dışında çeşitli armağanların verildiği tek organizasyon olması. Yarışın ötesinde bir yelken şenliği olarak düzenlenen trofenin her ayağı sabah kahvaltısı ile başlıyor ve trofe ödülleri büyük bir parti düzenlenerek veriliyor. Bu yıl derece alanlar kupalarının yanı sıra balon yelken, profesyonel yelken eğitimi, dürbün, yarışçı gözlüğü gibi birçok ödül kazanacak. Yeri gelmişken bir iki önemli noktadan daha bahsedelim. Ülkemizde düzenlenen yat yarışları tamamen amatörce yapılıyor. Spor amatör ama katılanların harcadığı paralar pek amatör sınırlar içinde değil...
PARA ÖDÜLÜ VERİLMELİ Limitlerin sonuna kadar zorlandığı yarışlarda bir yelkenin yırtılması bile binlerce dolar zarar demek. Belki de bazı yarışlara, hiç değilse belli büyük yarışların galiplerine maddi ödüller de verilebilir. Bu önerimin tartışma yaratabileceğini biliyorum. Ama en azından tartışmamız gerekiyor... Böyle bir ödül verebilmek için sponsorluk müessesesinin çok iyi çalışması gerekiyor. Oysa ülkemizde sponsor firmalar yelkene yeterince yakın değiller. Bunun çeşitli nedenleri var. En önde görüneni ise sponsorların isimlerinin medyada yeterince yer almaması. Aslında Sabah üç yıldır bu sıkıntının aşılması için önemli hamleler yaptı. Ülkemizin en büyük yat yarışının ana sponsoru olarak, alt sponsorlarına da medyada büyük imkanlar sağladı. Diğer yarış haberlerinde de mutlaka sponsor isimlerine yer verdik. Bu yıl da sponsorlarla işbirliğimizi geliştirerek sürdüreceğiz. Ben de yelken sponsorlarını haber ve köşe yazılarımda elimden geldiğince destekleyeceğim. Bu yıl bu katkımıza "Cup'ışalım mı?" sloganıyla düzenlenecek Naviga Suadiye Cup sponsorlarından başlayalım: UK Halsey, Navigare, Tag Heuer, Nikon, Çekim Halat, 3M Marine, Alize Yatçılık ve Anadolu Sağlık Merkezi... Katkılarınıza yelkenciler adına teşekkürlerimi sunarım. Hepinizi temmuz ayındaki Sabah Açıkdeniz Yat Yarışları'na da bekliyoruz...
|