|
|
|
|
|
|
'Reklamı yapılıyor, altı boş!'
Yeni projelerde reklamı yapılan mimarlık kavramının altı doldurulmuyor '.
* Mimarın giderek daha çok göz önüne gelmesi beklediğiniz bir durum muydu? Aslında bu tam olarak beklediğim bir durumdu. Kapitalist üretim ve tüketim modelinde bir başka türlüsü zaten beklenemez; çünkü tasarım kolaylıkla üretilen ve tüketilen bir meta haline geliyor. Dünyanın her yerinde bu böyle oldu. Şu anda mimarlar satıyor.
* Bu süreçten memnun musunuz, rahatsız mısınız? Çabuk tüketilmesi mimarın sorunu değil, toplumsal bir sorun. Mimarlık sorunu olan, bu sürecin ne kadar altının doldurulduğu. Ortaya çıkan ürün yapılan reklamın altını doldurur nitelikte mi, bunu cevaplandırmak gerek. Ben öyle olduğunu düşünmüyorum. Bu bir dönem. Toplumun değer yargıları şu anda seçici değil. Seçicilik arttıkça tasarım daha çok tüketilen birşey değil, daha fazla ilişki kurulan birşey haline gelecek. Ben bundan memnun olurum, çünkü yaptığın işe değer verildiğini görüyorsun.
* Gündemdeki Dubai Towers, Galataport, Haydarpaşa projelerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Dubai Towers arkasında mimarlık anlayışı olmayan bir proje, mimarının olup olmadığı bile belli değil. Sadece, bir sermaye grubu kendisini göstermek istiyor. Galataport projesi, kamusal alanı işgal etmesi nedeniyle sorunlu. Pera'nın kıyıyla ilişkisi olan bu bölge, kamunun kullanımına kapatılıyor, belirli bir gruba açılıyor. Haydarpaşa konusunda birşey yapılması gerek, ama basında çıkanlar kesinlikle mimarlık barındıran projeler değil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|