kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
  » Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
"1 liraya bile uçuş olabilir"

Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Yönetim Kurulu Başkanı ve Onur Air Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahabettin Bolukçu, Türkiye'de 1 liraya bile uçuşlar olabileceğini, bunu olağan karşılamak gerektiğini kaydetti.

Bolukçu, indirim kampanyalarında dünyada 1 dolar veya 1 avroya varan boyutların söz konusu olduğunu belirterek, ''Bu kampanyaların dünyadaki boyutu izlenmiyor ve Türkiye buna gözlerini kapatıyorsa, o zaman havacılığın gelişmesinin dinamikleri bilinmiyor demektir'' diye konuştu.

Uçuşlardaki 9 ya da
19 YTL'lik fiyatların maliyetle ilgisi olmadığını kaydeden Bolukçu, bu kampanyaların insanların havayolu
taşımacılığına ilgisini artırmak için yapıldığını söyledi.

Onur Air olarak bir ayda sattıkları 180 binin üzerindeki koltuğun sadece 9-10 bininin promosyonlu olduğuna dikkat çeken Bolukçu, bu
yılki yolcu taşıma hedefi olan 2,5 milyon koltuğun 10 binini promosyonla satmayı planladıklarını bildirdi.

''YERDE DURAN UÇAĞIN MALİYETİ ÇOK DAHA FAZLA''


Bolukçu, uçakların bir bölümünün boş koltuk denilen kapasiteden oluştuğuna işaret ederek, ''Biz bunları 1 liraya verebilir, tamamını
ücretsiz de uçurabilirdik. Dolayısıyla aslında Türkiye'de de 1 liraya bile uçuşlar olabilir. Bunu olağan karşılamak lazım. Uçakta koltuk
azaldıkça fiyat artar. Böyle bir ortamda indirim kampanyaları sırasında tüketicinin o siteyi ziyaret edebilir olması, takip etmesi
önemli'' diye konuştu.

Şahabettin Bolukçu, yerde duran uçağın maliyetinin çok daha fazla olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

''Uçağı havada görmek lazım. Bir uçağın bütün bakımlarını yapmış olabilirsiniz. 180 koltuğun 10 koltuğunun dolu gitmesi, o firmaya
hiçbir kazanç getirmez. Önemli olan koltuklarını uygun fiyatla doldurması, bunu 360 gün yapabilmesidir. Koltuğunuzu 300 YTL'ye satmaya gayret edersiniz. Ama uçakta 10 koltuk satmak yerine, 100 tane sattığınız 50 YTL'lik koltuk daha fazla para bırakır.''

Bolukçu, havacılıkta maliyetlerden fedakarlık edilemeyeceğini, uçuş emniyeti veya uçakların bakımından fedakarlık edilerek bilet
fiyatlarının ucuzlatılması veya artırılmasının söz konusu olamayacağını söyledi.

''KAMPANYALAR, KALICI OLURSA DÜŞÜNMEM GEREKİR''

Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı da, 9 ya da 19 YTL'lik gibi uçuş kampanyalarının toplamda 10 bin civarında yolcuya
hitap ettiğini ve bunun da toplam yolcu sayısında yüzde 1'lerde bir oranı oluşturduğunu, dolayısıyla çok az insana fayda sağladığını
söyledi.

Ali Sabancı, kendisinin bu tür kampanyaları Pegasus'un yolcu sayısını ne şekilde etkileyebileceği açısından yakından izlediğini belirterek, şunları kaydetti:

''Son 4 günde yüzde 10 satışlarım arttı. Pegasus olarak işe uzun vadeli bakıyorum. Bir arkadaş 9 veya 19 YTL'den çıktı diye (ben 5
yapayım) gibi bir arzum yok. Bunlar sonuçta kampanya... Ancak ne zaman ki, bu firmaların yaptıkları kampanyalar onların satış politikalarının
kalıcı bir bölümü olur, yani sürekli 9'dan 19 YTL'den bilet satarlar, o zaman benim düşünmem gerekir, benden ne getiriyor, ne götürüyor
diye...''

Sabancı, iç hatlar tarifeli seferlerde 3 ayda 250 bin kişi taşıdıklarını ve bu rakamın beklentilerinin yüzde 60 üzerinde olduğunu
ifade etti.

Bazı firmaların gerçekleştirdiği indirim kampanyalarının bir strateji olduğunu dile getiren Sabancı, ''Ama ben kampanyalı yarış
yapmayacağım. Sürdürülebilir düşük fiyatla rekabet edeceğim. O da, şu anda 55 YTL'den başlayan fiyatlar... 6 Ekim'de 55 YTL'den çıktığımda,
bütün piyasa bunu 80-90 YTL'ye götüreceğimi düşünüyordu. Ben 55 YTL'den satmaya devam edeceğim'' dedi.

''ADANA'YA GİDEYİM KEBAP YİYİP GELEYİM DİYENLER VAR''

Atlasjet Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy ise, 19 YTL'lik kampanyayı belli günler, saatler ve istikametler için gerçekleştirdiklerine değinerek, şu anda uçaklardaki yüzde 15'lik boşluğun yüzde 2,5'ini bu kampanyaya ayırdıklarını bildirdi.

Ersoy, bu gibi kampanyalarla hayatında uçağa binmemiş kişilerin uçakla tanışmasını sağlamayı amaçladıklarını kaydederek, ''Öyle
telefonlar geliyor ki; (Adana'ya gideyim kebap yiyip geleyim) diyenler var. Biz bu insanların uçağa binmesini sağlamak istiyoruz. Zaten,
uçağa binen bu yolcuların yüzde 50'den fazlası gelecekte uçak müşterisi olacak'' diye konuştu.

Buna benzer uygulamaları sürekli yapacaklarını belirten Ersoy, ''Biz sadece kapitalist ekonominin gereğini yaptık. Pazarlama
stratejilerini uyguladık. Otobüsle gitmenin maliyetinin 2 misline uçabiliyorsanız insanlar uçağı tercih eder. Bunu da unutmamak
gerekir'' dedi.

Murat Ersoy, şu anda uçakların kalkış izinlerinin dağıtıldığını ifade ederek, bu izinlerin istedikleri saatlerde verilmemesi halinde indirimlerin son bulacağını söyledi.

(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Tüpraş'ta açıklama yarın
 İMKB'de sendikal hareket
 ''Açlık sınırı'' 569 YTL
 Ertürk: Saldırı altındayız
 Borsa düşüşle kapandı
 "Ankara'dan sadece kız aldım, hiç kırgın değilim"
 'Vetonun gerekçesini söylemek zorunda değiliz'
 Sonradan öğrenenler dün sattı
 'Eti Alüminyum harap çıktı beni aldığıma pişman etti'
 Emir almamak için açık vermemeliyiz
 'EasyJet, elitleri değil herkesi uçuracak
 İşsizlik aralıkta da yükseldi: %11.2
 Çin, Sifaş ve Polylen'in nefesini kesti
 Telecom Italia Avea'nın % 40'ını Oger'e satacak
 Tekstilciler şubatta 38 teşvik aldı
 Akbank'tan ortaklarına 540 milyon YTL kâr payı
 Akaryakıt tüketimi düşen ABD vergiyi mil başına alacak
 Beko'dan, Çin'e ilk sevkıyat başladı
 Otobüsçü derdini Bakan'a anlatacak
 KDV isyan ettirince dev ihracatçı pes etti
 Oger: Avea için uygun çözümü görüşüyoruz
 Fitch: MB krizi not artırımını yavaşlatır
 Borsada vergi cambazı yatırımcı bu hafta işlem hacmini...
 VOB'da online işlem başladı
 GS Sportif Aysal'ın hisselerini satıyor
 TMSF bascuda'yı 17 Nisan'da satıyor
MELİHA OKUR
Almanlar, sponsorluk için Ülker'i istiyor
Cafe Crown,...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Ucuz uçuşlar rekabet ihlali mi kıyasıya rekabet...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Faizle beraber bütçede iyileşmenin sonuna mı...
'Bir lokma bir hırka' anlayışı konforlu dindarlığa döndü
Havuzlu villada oturup içinde mescidi olan dev alışveriş...
Evinin kapısında saldırıya uğradı
Üniversiteli Yeşim Tuğrul oturduğu apartmanın asansöründe darp...
Milletvekilleri askeri cezaevine alınmadı
Milletvekilleri askeri cezaevine alınmadı
Komisyon üyelerinin, askeri cezaevindeki astsubaylar Kaya ve...
Eğitimde reform şart
Eğitimde reform şart
Dünya Bankası bir rapor hazırlayarak, Türklerin "Avrupa'nın düşük...
IMKB
E: 41.742 D:% -2,27
DOLAR
S: 1,353 D:% 0,483
EURO
S: 1,634 D:% 0,896
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu