Şeker Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Merih Hamarat, 2005'te sigorta sektöründe yaşanan yoğun fiyat rekabetinin teknik kârlılığı ortadan kaldırdığını söyledi. 2006'da sektörün sağlıklı bir yapıya kavuşması için, doğru fiyatlandırmanın kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Hamarat, "2005'in sigorta sektörü açısından genel değerlendirmesini yaptığımızda yine sigorta şirketlerinin pastadan daha büyük bir pay almak uğruna teknik karlılığı bir tarafa bırakıp, sırf prim üretimini artırmak adına yoğun fiyat rekabetine girdiklerini görüyoruz. Özellikle oto branşındaki fiyat rekabetinin getirdiği düşük primyüksek hasar dengesizliği şirketleri teknik karlılıktan uzaklaştırdı. Mali yapısı güçlü şirketler bu olumsuzluklara bir süre daha dayanabilirler, ancak mali yapısı zayıf şirketlerde hasar ödeme süresi gittikçe uzamaya başladı." Sektörde yaşanan yoğun fiyat rekabetinin en çok oto sigortalarını etkilediğini belirten Hamarat, şirketlerin kasko branşında zarar ettiklerini söyleyerek, "Otomotiv sektöründeki üretim artışı, düşük faizli kredilerle araç satışları beraberinde kasko branşında zorunlu büyümeyi getirdi. Yetersiz karayollarımız, trafik kurallarına halen uymayan sürücülerimiz ve olumsuz iklim koşulları, her gün yüzlerce yeni aracın trafiğe çıktığı ülkemizde, büyük bir hasar riskini de beraberinde getirmekte. Şirketlerin inanılmaz fiyat rekabeti, primi aşan hasarlar bu branşta ne yazık ki zarar edilmesine yol açmaktadır" şeklinde konuştu.