'Aylık konuşma süresine bakın istikrarı anlarsınız'
Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, aylık konuşma sürelerinin 67.7 dakikaya yükseldiğini, ancak bu rakamın 2000 yılı seviyesinin çok altında olduğunu söyledi. Akpınar, "Ağır vergi yükü bu alanda büyümeyi engelliyor" dedi.
Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar GSM piyasasında hedeflerinin yeni abone pazarından yüzde 50'nin üzerinde pay almak ve mevcut aboneleri mümkün olduğunca ellerinde tutmak olduğunu söyledi. Akpınar, SABAH gazetesi yönetici ve yazarları ile Turkcell yönetiminin bir araya geldiği toplantıda yaptığı sunumda, abone başına dakika kullanımının 2005 yılında bir önceki yıla göre artarak 67.7 dakikaya çıktığını hatırlatarak "Abone başına dakika kullanımına bakarak bir ülkedeki istikrar ortamını görebiliriz" diye konuştu. Akpınar, bugüne kadar lisans dahil Türkiye'de 4.7 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını hatırlatırken, 2006 yılında 350 milyon dolarlık yatırım yapacaklarının altını çizdi. GSM pazarında yapısal değişikler nedeniyle geçiş döneminin devam ettiğini belirten Akpınar, bu yıl tarifelerde agresif kampanyaların sürmesini beklediklerini söyledi.
ABONE KAYBI DÜŞÜK Akpınar Turkcell'in 2005 yılında ortalama abone kayıp oranının yüzde 10.1 düzeyinde olduğunu da belirtti. Muzaffer Akpınar, Avrupa'daki yüzde 20-25'lik abone kaybı ortalamalarına bakıldığında Turkcell'in kayıp oranının oldukça düşük kaldığını ifade etti. Muzaffer Akpınar, 2005 yılında 500 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, bu rakamın bu yıl 350 milyon doları bulacağını da vurgulayarak şöyle konuştu: "Bu 350 milyon doların içinde 3. jenerasyon bulunmuyor. Dereyi görmeden paçayı sıvamayalım diyoruz. Tahmin
ediyorum 2007 bütçesi içerisinde 3. jenerasyon olacak. Bu rakamları alt alta koyduğumuzda Turkcell'in kurulduğu günden bu yana lisans dahil 4.7 milyar dolarlık toplam yatırım rakamına ulaştığını görüyoruz."
DAHA KALİTELİ HİZMET Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, ödenenen değer yaklaşımını sürdüreceklerini ve 2006 yılında da doğrudan fiyat indirimi yerine yeni segment bazlı paketler sunacaklarının altını çizdi. Akpınar, müşterilerinin ödediği fiyata karşın makul bir memnuniyet seviyesini yakalamalarını hedeflediklerini vurgulayarak şöyle konuştu: "Biz dünyadaki GSM şirketlerine baktığımızda verilen hizmetlerin çeşitliliği ve kalitesinde aynı seviyede olduğumuzu görüyoruz. 2006 yılında da yeni abone kazanımında yüzde 50'nin üzerinde pazar payı alarak liderliğimizi korumak istiyoruz. Diğer taraftan da mevcut müşterilerimizin memnuniyeti ve bizden çıkış yüzdelerini makul seviyelerde tutmak en önemli hedefimiz. Türkiye'de enflasyondaki düşüş ve penetrasyonun yüksek olması nedeniyle büyümenin göreceli olarak kırıldığını görüyoruz. Biz büyümenin nispeten düştüğü bir piyasada ücreti makul seviyede tutarak oldukça fazla hizmet verip abonelerimize daha fazla dakika tükettirmeye çalışıyoruz."
7 MİLYONLUK DEV KULÜP Muzaffer Akpınar GençTurkcell kulubünde 7 milyon kişinin bulunduğunu hatırlatarak "Herhalde Türkiye'de 7 milyon kişinin birada olduğu böylesi bir kulüp daha yoktur" diye konuştu.