Al Shaya Türkiye Genel Müdürü Aşur, "Her belirsizlik, hazırgiyim cirosunu yüzde 7-8 düşürüyor. Maçları bile korkarak izliyorum" dedi.
Kuveytli perakende devi Al Shaya'nın Türkiye Genel Müdürü Işık Aşur, özellikle hazırgiyimde tüketicinin gündemdeki her olaya aşırı duyarlı olduğunu belirterek, "Örneğin Büyükanıt tartışması, satışların bir önceki haftaya göre yüzde 7- 8 oranında düşmesine sebep oldu. Aynı şekilde Merkez Bankası başkanlığında yaşanan belirsizlik de. Hele derbi maçları... Onları yüreğim ağzımda izliyorum. Açık ara fark olursa, yenilen takımın taraftarını unutun" dedi. Türkiye'de aralarında River Island, Starbucks, The Body Shop, Topshop, Topman, Next, Evans, Peacocks, Debenhams gibi markaların olduğu 18 markayı temsil eden Işık Aşur, hazırgiyim tüketiminde moralin çok önemli olduğunu, bu nedenle şirkette bir moral endeksi oluşturduklarını söyledi. Aşur, hava durumunu, siyasi gündemi izleyerek oluşturdukları istatistiklerde gıda sektörü gündemden etkilenmezken hazırgiyimin negatif gündeme hemen tepki verdiğini saptatıklarını anlattı. Işık Aşur, "Maç olduğu günler saat 17.00'den itibaren mağazalarda hayat duruyor. Erkekler evde ya da maçta olduğu için kadınlar da eve gidiyor. Özellikle derbilerde yenilen takımın taraftarını bir süre unutun; mağazaya gelmezler" dedi. Türkiye'de temsil ettikleri markalarla üç büyük perakendeciden biri olduklarını anlatan Aşur, "Boyner ve YKM'yi ilk iki sırada görüyorum. Biz de onları izliyoruz" dedi. Aşur, departman store zinciri Debenhams'ın nisan ayında Cevahir'de açılmasıyla Al Shaya grubunun önemli bir dinamizm kazanacağını anlatarak, "Bu mağaza Türkiye'deki diğer departman store'lardan farklı olarak büyük bir yüzdeyle sadece kendi markalarını satıyor. Ve Türkiye'deki muadillerinden çok daha ucuz. Biz bu özelliğimizle farklı bir kulvara oturacağımızı düşünüyoruz" diye konuştu. Aşur, Debenhams'ı 5 yılda 10 mağazalık bir zincir haline getirmeyi hedeflediklerini anlattı.