|
|
|
|
|
|
Bir yılda dünya markası olmayı başardık
"Dice Kayek" olarak önce Fransa'da, sonra Avrupa'da adlarını duyurdular. Pek çok ünlüyü de giydiren Ayşe-Ece Ege kardeşler, şimdi de "Machka"yla gündemde. İstanbul'da hayat bulan markanın Atina ve Paris'te mağazaları açılacak.
Ayşe-Ece Ege'yle İpekyol'la birlikte yarattıkları ve bir yılda beş mağazaya ulaşan Machka markasını konuştuk. Tasarımcı kardeşler yeni sezonun trendlerini de anlattı; "Her kadın mutlaka elbise giyecek. Uçuşan kumaşlar, satenler gözde. 1950'lerin belden pilili, daire, kloş ve kabarık etekleri de öne çıkıyor."
Bir yılda dünya tanıdı
İpekyol'un 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonu ile moda dünyasına giriş yapan Machka, bir yaşını doldurdu. Tasarımını Dice Kayek'in yaptığı markayı Ece, Ayşe Ege ve Yalçın Ayaydın ile konuştuk.
Geçtiğimiz yıl tanıştığımız Machka'yı tüm kadınlar çok sevdi. Üstelik yaş sınırı olmadan üç nesil birlikte giyenlerimiz bile oldu. İpekyol'un tekstildeki 20 yıllık tecrübesi ile dünyaya adını kanıtlamış bir marka olan Dice Kayek'in tasarım gücü birleşince, bu aslında pek de sürpriz değil. Üstelik birinci yılını doldurduğunda beş mağazaya ulaşan Machka, Nisan ayında da Atina'da yeni mağazasını açmaya hazırlanıyor.
- Machka henüz çok yeni bir marka olmasına rağmen, büyük bir aşama kaydetti. İyi bir ortaklık olduğunu düşünüyorum, siz ne diyorsunuz? Ayşe Ege: Kesinlikle. Sadece Türkiye değil, dünya çapında tanınıyor. Bir markanın tanınır ve bilinir olması yıllar alıyor. Biz Dice Kayek'e 1992 yılında başladık hala uğraşıyoruz. İpekyol 20 yaşında... Dünyada İpekyol denildiğinde kaç kişi biliyor? Ama Machka markasını henüz bir yıl geçmesine rağmen dünya tanıyor. Bu fiyat politikası ve tasarımlarıyla dünyada bir çok markaya rakip olacak. İpekyol'un 20 yıllık tekstil, imalat, tecrübesiyle Dice Kayek'in tasarım, imaj ve yurtdışı tecrübeleri birleşince Machka çok kuvvetli bir marka oldu. Tabii markanın Türkiye dışına çıkmış olması da çok hoş..
- Marka hedef kitlesine ulaştı mı? Ece Ege: Hedef kitlesi diye bir şey yok aslında. Bizim amacımız kendi markamız Dice Kayek'te de olduğu gibi koleksiyonların herkese hitap etmesi. A. E: 14-15 yaşındaki genç kızlar da giyiyor, onların anneleri hatta anneanneleri de...
- Machka'nın romantik çizgisi yeni sezonda da devam ediyor mu? E. E: Romantizm her zaman olacak ama tabii ki modern yorumuyla.
- Hem Dice Kayek için hem de Machka için tasarım yapıyorsunuz. Zor olmuyor mu? E. E: Her iki marka da tamamen benim benliğimi, kimliğimi yansıtıyor. Kendi markaları dışında diğer markalara da tasarım yapan modacılara baktığınızda hep kendi çizgilerini farkediyorsunuz. Aynı çizgi ama farklılık kumaş, aksesuar gibi detaylarda oluyor. Her iki markaya da baktığınızda "Bunu Ece çizmiş" diyebilirsiniz.
- İstanbul Fashion Festival için siz neler diyeceksiniz? A. E: Şu anda İstanbul "Hot City". Tüm yabancılar merak ediyor, İstanbul hakkında konuşuyor. Ve bu ilk adımdı. Ağustos'ta yapılacak ikinci fuarla birlikte daha da pozitif bir imaj çizilecek. E. E: İstanbul çok egzotik bir şehir. Bir de bunu moda ile birleştirince tüm dünyaya İstanbul'u tanıtmış olacağız.
- Vaktinizin çoğunu Paris'te geçiriyorsunuz. Fransız kadınlarıyla kıyasladığınızda Türk kadınlarını nasıl buluyorsunuz? E.E: Süper hoş buluyorum. Örneğin siz... İltifat etmiyorum, gerçekten sizin gibi Türk kadını çok şık, çok hoş. Son defilemizde herkes o kadar şıktı ki ambiansı Türkler değiştirdi.
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|