Hazır kahve pazarı 2005'te yüzde 45 büyüyerek 156 milyon YTL ciroya ulaşınca, yabancı markalar Türkiye'de atağa kalktı. Hazır kahve mağazalarının sayısı bu yıl ikiye katlanacak.
Petrolden sonraki en önemli ticari meta olarak kabul edilen kahve, Türkiye'de hızla büyüyen bir pazar haline geldi. Her ne kadar Türk kahvesinin 'kırk yıllık hatırı' olsa da, kahve pazarındaki büyümenin lokomotifi hazır kahve. Son 5 yıl içinde neredeyse tüm merkezi noktalarda mağaza açan yabancı kahve markalarının hedefi Türkiye'nin genç nüfusuna kahveyi sevdirmek.
YENİ MARKALAR GELİYOR Toplam kahve pazarının cirosu 2005 yılında önceki yıla göre yüzde 39, satış miktarı yüzde 53 oranında büyüdü. Büyümeyi, yüzde 45'lik ciro artışı ve yüzde 85'lik satış miktarı artışı ile hazır kahve sırtladı. Böylelikle, toplam kahve pazarının büyüklüğü 191 milyon YTL'ye ulaşırken, bunun 156 milyon YTL'sini hazır kahve oluşturdu. Türk kahvesi pazarının büyüme hızı yüzde 17'de, satış miktarı büyüme hızı yüzde 5'te kaldı. Durum böyle olunca, yeni yabancı kahve markaları art arda pazara girerken, mevcutlar da mağaza sayısını artırma kararı aldı. 2006 yılında Türkiye'deki kahve mağazalarının sayısının 2'ye katlanması bekleniyor. Son olarak, dünyanın 5'inci büyük
kahve üreticisi Alman Tchibo, Türkiye'deki ilk mağazasını aralık ayında açtı. Tchibo, Türkiye'de 10 yıl içinde yüzlerce mağaza açmayı hedeflediğini açıkladı.
PAZAR YARATIYORUZ' 1999 yılında Türkiye pazarına giren ilk yabancı kahve markası Gloria Jean's Türkiye Genel Müdürü Bilgehan Karakuy, sıfırdan pazar yarattıklarını söyledi. "Başkalarından pay çalmıyoruz, sadece pazar büyütüyoruz" diye konuşan Karakuy, 2006 yılında İzmir ve Ankara'da 7 mağaza açacaklarını dile getirdi. Karakuy, şöyle konuştu: "İstanbul dışındaki pastayı da büyütmek istiyoruz. Şu an 17 mağazamız var. Türkiye gibi gelişmekte olan ve genç nüfusa sahip olan ülkelerde pazar hızlı büyüyor. Önümüzdeki yıllarda da farklı markalar Türkiye'ye gelmeyi sürdürecektir." Türkiye'ye 2003'te giren Starbucks da, mağaza sayısını artıracak. İstanbul, Ankara ve Bursa'da 36 mağazaya sahip olan Starbucks'ı Türkiye'ye getiren Alshaya Group'un CEO'su Mohammed Abdülaziz Alshaya, grup olarak Türkiye'ye getirdikleri Starbucks, Topshop, The Body Shop gibi markalar için 100 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını ve 5 yılda 250 mağaza açmak istediklerini belirtmişti.