Rötar var bilgi veren yok
Sık seyahat edenlerin kara ve hava muhalefetine dair en az bir hikayesi vardır. Önemli olan böyle anları keyifli bir hatıraya dönüştürmektir. Zira, insanlardan ve havayollarından kaynaklanmayan bu gibi durumları kabusa dönüştürmenin bir anlamı da olmuyor. Ancak, hava muhalefetini ve beraberinde gelen kriz ortamını iyi yönetemeyen firmalar ve insanlar, elbette bu gibi durumlarda yolcusuna yani müşterilerine keyifli zaman geçirtmek yerine unutulmayacak sıkıntılı dakikalar da yaşatabiliyor. Benim başıma yurtdışında, iki ayrı terminalde, kar sebebiyle 8 saate varan rötar olayları geldi. Fakat bu iki hadisede de ilgili havayollarının zamanında bilgi vermeleri ve küçücük ikramları sayesinde, programımda sapmalar olmasına rağmen güzel zaman geçirdim. Çünkü, varacağım menzilde neden geç kaldığımı anlatacak ve benden kaynaklanmayan bir hikayem vardı. Bu karşı taraflarca da biliniyordu. Benim yaşadığım hadiselerde dikkatimi çeken daha da önemli hususlar ise hava muhalefeti sebebiyle zamanında kalkamayan uçakların sahibi olan şirketlerin yönetim anlayışı oldu. Uçakların zamanında kalkamamasının havayolu şirketlerine de çok ağır faturalar çıkardığını bilen biriyim. Bu yüzden de yabancı şirket yönetimlerinin kendi sıkıntısıyla birlikte yolcusuyla da yakından ilgilenmesi, bizim firmalara örnek gösterebileceğim bir davranıştır.
NEDEN BİZİM FİRMALAR? Halihazırda, Türkiye iç hatlarında Türk Hava Yolları ile birlikte Onur, Atlasjet, Fly Air ve Pegasus olmak üzere 5 firma faaliyet gösteriyor. Bu beş şirketimizden de hizmet alan yolcularımızın ortak şikayeti, her ne durumda olursa olsun uçuşlarda yaşanan gecikmelerden zamanında ve doğru bir şekilde haberdar edilmemek. Diğer bir ifadeyle, müşterileriyle doğru bir iletişim kuramıyor ya da bunu önemsemiyorlar. Kar veya hava muhalefeti sebebiyle yaşanan aksaklık durumunda, adeta şirketlerin eli ayağı birbirine dolaşıyor. Bu noktada havayolu yetkililerinden şikayetçi olunan hususları tahmin etmekte zorlanmıyorum. Çünkü, şirketlerin hizmet aldığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nden (DHMİ) doğru bilgi akışı olmadığı ortak kanaat. DHMİ de böyle bir ortamda bilgi akışı sağlamadan ziyade meydana gelen sıkıntıları bertaraf etmeye zaman ayırdığından, yani müşterileriyle iletişimi ikinci plana ittiğinden zincirleme bir temassızlık söz konusuHavacılık sektörünün kaydettiği gelişmeler artık bu tarz amatörlükleri kaldırmıyor. Terminallerde saatler süren belirsiz bekleyişleri, uçağa alındıktan sonra pist başında kapalı hapis durumlarını izah edecek kelime bulamıyorum.
|