Her şey para değil, ancak...
İki yıldır pilot sorunu üzerine yazılar yazıyorum. Fakat devletin ilgili organlarında bu konuda ciddi bir kıpırdanma göremiyorum. Son olarak, Metehan Demir'in haberiyle konu tekrar gündeme oturmuş durumda. Büyük emeklerle ve paralarla yetiştirilen Türk Hava Kuvvetleri'ndeki (THK) pilotlar emeklilikleri gelince ya da uygun gerekçeler bulunca özel sektöre geçiyorlar. THK'dan ayrılma nedenlerinden en önemlileri ise hayat şartları ve para. THK Komutanı Orgeneral Cömert de pilotlara duygusal bir mektup yazarak, "Her şey para değil... İyi düşünün" mesajını vermiş. Ancak yeterli değil. Biraz daha duygusal olmak gerekiyor. Her yiğidin emeğinin karşılığını vermek icap ediyor. Aksi takdirde, savaş pilotları komutanlarını bir yere kadar dinleyecektir. Oradan sonra yine film kopacaktır. Bu işin köklü çözümü sadece ve sadece meclistedir. Hükümettedir. Uçanla uçmayanın farkının ortaya konmasındadır. Savaş pilotlarının üzerinde çok sayıda sorumluluk ve risk var. Ciddi sınavlardan geçerek, devletin her türlü imkanları seferber edilerek yetiştirilen savaş pilotlarına daha sonraki aşamalarda da sahip çıkmak gerekiyor. Hayat şartları tıpkı Amerika'da, İtalya'da olduğu gibi düzeltilmelidir. Pilotlarımız sıradan bir subay muamelesine tabi tutulmamalıdır. Bundan öteye de çözümü yoktur. Çağımızda ülke savunmasının en başta gelen noktası Hava Kuvvetleri'dir. Böyle bir yerde en önemli görevi yerine getirenler için devletin tüm birimleriyle seferber olup acilen çare bulması gerekiyor.
THY'YE ÖVGÜ! Haberden bir bölüm aynen şöyle: "Arap yarımadası havayollarının genişleme planları her ne kadar birkaç yıldır havacılık kamuoyunun gündemini işgal etse de, hemen yanlarındaki Türk Hava Yolları (THY), sessizce kendine çok güçlü bir pozisyon oluşturmaya devam ediyor." Bu satırlar havacılık dünyasının saygın dergilerinden Airline Business'ta yer alan Türk Hava Yolları (THY) ile ilgili bir makalede geçiyor. Yorumlar şöyle devam ediyor: "Son olarak verdiği önemli sayıdaki Boeing ve Airbus siparişi ile son 10 yıldır sürdürmekte olduğu 60-70 uçaklı orta ölçekli havayolu görünümünü kıran THY, 2008 yılına kadar 100'ler kulübünün saygın bir üyesi olma amacında." Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil ve Genel Müdür Yardımcısı Rengin Akıllıoğlu'la röportaj yapan dergi, yukarıdaki yorumu yapmış. Fakat, THY dışardan gelen övgüleri bir kenara bırakıp 2006 yılını nasıl geçireceğini iyi hesap etmek zorunda. Çünkü büyüyen bir yapıyı idare etmek sanıldığı kadar kolay değil...
|