|
|
Uçuş okulları ve pilot sıkıntısı
Türkiye son yıllarda havacılıkta önemli adımlar atıyor. Türk Hava Yolları filosunu büyütüyor. Özel havacılık şirketleri hızla gelişiyor. Ancak ortada bu büyümenin getirdiği ciddi bir problem var; pilot sıkıntısı. Eskiden THY'nin ihtiyacını Türk Hava Kuvvetleri karşılıyordu. Son yıllarda bu yetmez oldu ve devreye 'ithal' pilotlar girdi. Ancak o da sorunlu olması nedeniyle çözüm getirmedi. Pilot sıkıntısı sürdü hala da sürüyor. Oysa pilotluk hem parasal açıdan hem de kariyer açısından günümüzün en cazip mesleği. Peki o zaman neden pilot sıkıntısı yaşanıyor? Sorunun yanıtı pilot eğitiminin zorluğunda ve pilot okullarının azlığında saklı. Aslında son on yılda Türk Hava Kurumu yanında pilot yetiştiren okulların sayısı da 10'lu rakamlara ulaşmış durumda. Ve ciddi anlamda yeni bir sektörün doğuşu söz konusu; özel uçuş okulları... Onlardan biri de Sindel Havacılık. Özel Uçuş Okulları Derneği ve Sindel Havacılık Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Bayındır gelişmeyi şöyle anlatıyor: "Türkiye'de 11 tane uçuş okulu var. Şu an 183 yabancı menşeli pilot görev yapıyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye'nin 1500 pilot ihtiyacı var. Mevcut okullar da bu ihtiyacı karşılayamıyor. Sindel Havacılık Okulu'nda yaklaşık bir buçuk yıllık eğitim döneminde 105 öğrenci yetiştiğini söyleyen Bayındır, asıl 'uçuş eğitimi verecek öğretmen' sıkıntısı yaşandığını belirtiyor ve şöyle diyor: "Biz öğrenci olarak üniversite mezunu olan ve İngilizce bilenleri alıyoruz. Eğitim 14 ay sürüyor. Minimum 3000 dolarla işe başlıyorlar. Okullara ilgi çok iyi ama eğitimci sıkıntısı yaşanıyor. THY bile yer dersi verecek hoca arıyor." Sindel Havacılık, hava taksi, kargo uçuşları, reklam uçuşları, paraşütçü atma, havadan fotoğraf ve film çekimi gibi birçok hizmetlerin yanı sıra şirketlere ve şahıslara uçakla ilgili her türlü danışmanlık hizmeti de veriyor.
|