kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

İş dünyasına Atlantik hattı

Dünya havacılık tarihinde ilk kez bir havayolu, sadece business class yolcu taşıyarak kıtalararası da uçmaya başladı. Amerika merkezli EOS Havayolları, filosundaki 180 kişilik Boeing 757 tipi uçaklarını, 48 koltuklu sadece business class yaparak New York (JFK)-Londra (Stansted) arasında uçuşlara başladı. Havacılık camiasını heyecanlı bir bekleyişe iten bu girişim, global bir güç olan ve milyar dolarlık cirolar üreten dev havayolu şirketleri için sarsıcı bir deneyim olarak adlandırılıyor. Londra hattı için rezervasyonların aylar öncesinden dolması üzerine başta American Airlines olmak üzere NewYork-Londra hattında uçan büyük havayolları, "Business ve first class" hizmetlerini çeşitlendireceklerini duyurdular. Öte yandan sadece business class hizmet vermek isteyen birkaç havayolu da sıraya girmiş durumda. Southwest, Singapur ve Lufthansa gibi şirketlerin 3 bin 500 dolar ile 8 bin 500 dolar arasında değişen business class fiyatları göz önüne alındığında yeni havayollarının global devler karşısında neler yapacağı merak konusu.

BU BİR İLK
Bazı okuyucularım, yukarıdaki iddialı sözlere yakından tanıdığım İsviçreli Private Air'i örnek göstererek, bir ilk olmadığına dikkat çekebilirler, ancak durum sandıkları gibi değil. Okyanus ilk defa bu denli özel bir uçuşla geçiliyor. THY yönetimi önümüzdeki günlerde, emekliliği gelen 150 civarında yeri zor doldurulacak tecrübeli personeli emekliliğe sevk edecek. Hali-vakti yerinde yaşlanma gibi bir sorunu olmayan, tecrübeli 100 hostes ve eğitimini aldıkları çeşitli sertifikalar ve yılların birikimiyle uçakların her ayrıntısını bilen 70 uçak bakım teknisyeni maalesef emekli edilecek. Önceden olsaydı emekli olanların birikim ve tecrübeleri için üzülürdüm. Şimdi de üzülüyorum ancak iki yıl öncesine oranla şimdi çalışma imkanı daha fazla. Özellikle teknisyenlere özel havayollarının çok ihtiyacı söz konusu. Tecrübeli hosteslerin eksikliğini ise müşteri memnuniyetini ön planda tutmak isteyen THY yönetimi çok arayacaktır. Fakat, özel hava yollarımızın halen daha hiçbirisi bu anlamda tecrübeli hostesin ne anlama geldiğinden haberdar değil. Atlasjet, Onur, Fly ve Pegasus yetkililerine duyurulur. Çünkü, hostesleri istihdam eden birimin başına koydukları yönetici hostes hanımlar kendilerinden daha tecrübelisini, beceriklisini istemiyor. Ancak, THY'nin durumu öyle değil. Özellerden çok daha farklı olmak, tecrübeye önem vermek zorunda. Özel havayollarının ve dahi THY'nin ihmal ettiği diğer bir konu ise tanıtım. Yani basın ve halkla ilişkiler. Özel havayollarının çoğu bu departmanın ne kadar keyfiyetli olduğunu henüz keşfetmiş değil. Sadece bir tanesi tesadüfen keşfetti, karşılığını aldı. Şimdi vitrine pazarlayacak kaliteli ürün koymaya çalışıyor. Havayollarının basın ve halkla ilişkiler için dışardan, PR şirketlerinden hizmet alması ise son derece yanlış, faydasız bir girişim...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bölgesel uçak bilmecesi   / 18-12-2005
 Anlamsız yurtdışına çıkış yasağı   / 11-12-2005
 Zamanında kaldırmak önemli   / 04-12-2005
 Yalancı cennette 2 gün   / 27-11-2005
 Dubai'de koz paylaşımı   / 20-11-2005
 THY yeni ortak arıyor   / 13-11-2005
 İş dünyasına Atlantik hattı   / 06-11-2005
 Küpeliler ön koltuğa!   / 30-10-2005
 Türkiye ilgisi havaya çıktı   / 23-10-2005
 Hostesler yaşlanır mı?   / 16-10-2005
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Üsküdar ve havada yasak aşk
Kısa süre önce İstanbul...
TURGAY NOYAN
Denizlerde alt-üst kimlik tartışması
Fethiyeli Aglim...
Bangladeş yetimhaneleri-ne Türk modeli
Bangladeş yetimhaneleri-ne Türk modeli
Türk ve Bangladeşli gençler, kendi sivil toplum kuruluşları...
Terapistim yok koçum var
Terapistim yok koçum var
Son yılların gözde mesleği "koçluk" giderek yayılıyor. Elmas Genç ise...
Oğlumun intiharına saygı duyuyorum
Gazeteci Zülfikar Doğan, Almanya'da trenin altına atlayarak intihar...
Ölümünden beni sorumlu tuttular
Gazeteci Zülfikar Doğan'ın Güneş Gazetesi yazarı eşi Duransel Doğan:...
820 Ali işte, 134 Zeynep sokakta
İstanbul'da 19 bin çocuk kayıt yaptırdığı halde okula devam edemiyor.
Oğlanlar okula kızlar işe
İstanbul'da okula gitmeyen çocukların önemli bir kısmı zorunlu göçle...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.