THY yeni ortak arıyor
Türk Hava Yolları'nın (THY), Sabiha Gökçen Uluslararası Hava Limanı'nda kurmayı planladığı Havacılık Bakım Onarım ve Modernizasyon Merkezi (HABOM) projesi Singapurlu ortağın ayak sürümesinden dolayı gecikiyor. THY ve Singapurlu bakım şirketi ST Aerospace (STA) arasında geçen yıl Paris Airshow'da imzalanan ve 300 milyon dolarlık bir anlaşma olarak duyurulan projede şu ana kadar bir ilerleme olmadı. STA'nın, "THY önce yatırım yapsın biz sonra katılalım" düşüncesine THY tarafı sıcak bakmayınca HABOM başladığı yerde kaldı. Halbuki anlaşma kapsamında İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda bölgenin en büyük bakım tesisi kurulacak, her iki şirket projeye yüzde 50 hisseyle eşit ortak olacaktı. THY bu amaçla Milli Savunma Bakanlığı'ndan HABOM projesinin yer aldığı alanı 25 yıllığına kiralamış, uçak ve motor bakım konusunda bölgesel bir güç olabilmek için yola çıkmıştı. Bu projeye sıcak bakan Alman Lufthansa Teknik'in Avrupa'daki etkinliği sebebiyle de Singapurlu bir firmaya ortaklık teklif etmişti. Tabii bu projeyle birlikte nitelikli 5 bin kişiye iş sağlanacağı haberleri de yer almış, kamuoyunda büyük bir beklenti olmuştu. Ancak, şu an itibariyle projenin nasıl yol alacağı meçhul. Görünen o ki THY yeni bir ortak bularak, yoluna devam edecek.
KANUN SEVİNDİRECEK Hafta içinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde (SHGM) yeniden yapılanmanın önünü açacak olan kanunun yürürlüğe girmesiyle genel müdür, genel müdür yardımcıları, daire başkanları ve şube müdürlerinin görevi sona erecek. Daha önce TBMM'den geçen ancak 21. maddesi Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer tarafından yeniden düzenlenmek üzere TBMM'ye iade edilen kanun tasarısının bu bölümü de Perşembe günü Meclis'ten geçti. Yasa Sezer'in onayından sonra Resmi Gazete'de yayınlanmasına müteakip yürürlüğe girecek. Böylece Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yeniden yapılandırılması çalışmaları başlayacak. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yeni kanunla görevleri sona eren yönetici ve idarecilerin yerlerine yeni atamalar yapacak. Bu atamalar yapılırken mevcut çalışanlar arasından seçim yapılacağı gibi yeni isimlerle de karşılaşma ihtimali çok yüksek.
77 SANTIMLIK FARK Bu arada Atlasjet yolcu memnuniyetini dikkate alarak bütün uçaklarından 12-19 koltuğu sökerek koltuk aralıklarını 77 cm.'ye çıkardı. İç hatlarda uçan 180 yolcu kapasiteli A320 uçaklarında koltuk sayısı 168, 219 koltuklu 757'lerde ise 200 koltuğa indirildi. Atlasjet'in aralıkta alacağı 4 adet sıfır kilometre A319 uçakları da 156 yerine 144 koltuklu olacak. Atlasjet, yıllık 1 milyon dolar maliyet getirmesine rağmen yolcularını rahat ettirebilmek için bunu göze aldı. Bu uygulamanın yolcu sayısını artırmaya ciddi etkisi olacağını düşünüyorum. Öte yandan Kuzu Kargo'nun uçak sayısını kısa sürede beşe çıkarması da takdir edilecek bir gelişme...
|