|
|
|
|
|
|
İç mimari ve moda el ele
Padişah portrelerini kullandığı çantalar ve aksesuarlarla adını duyuran Osman" markasının yeni koleksiyonunda ünlü iç mimar Derin Sarıyer imzası var.
"Osman" yenilikçi ve çağdaş bir marka. İlk kez padişah portlerini kullandığı dore ve lame çantalarla adını duyurdu. Daha bir yılını doldurmadığı halde Türkiye'den önce Paris Pret Porte Fuarı'nda tüketiciyle buluştu. Türkiye pazarında da yavaş yavaş ilerliyor. Bu ilerlemesinde de ilklere imza atıyor. Markanın kurucusu Sedef Çalarkan, yeni koleksiyonu için yurtdışında mobilya tasarımlarıyla adını duyurmuş ünlü iç mimar Derin Sarıyer ile işbirliğine girmiş. Derin Sarıyer mobilyadan sonra ilk kez kıyafet tasarımı yapıyor. Sedef Çalarkan, markanın yeni projelerini ve gelişimini anlattı.
- Markanızı tanımayanlar için hatırlatalım. Osman'ın kuruluşu ve marka konsepti nedir? - Osman 2005 Ocak ayında kuruldu. Kurucusu olduğum markanın hedefi eskiye değil, her zaman ileri gitmeyi hedef almıştır. Bu her ne kadar kafalarda kavram karmaşası yaratsa da ben modanın tarih dersi olmadığını ve mutlaka günümüz yaşantısına uyum sağlayıp geleceği hedeflemesini savunuyorum. Osmanlı kültürünü seçmemin ve bunu teknolojiyle birleştirmemin nedeni de, gelişen dünyaya ayak uydurup geleceğimizi elinde tutan gençlerin dikkatini çekmekti. Ben yaşadığımız modern çağda moda ne olursa olsun, Osmanlıların ihtişamını biraz hafiflememiz gerektiğini savunuyorum. Çevremde dinamik insanlar görmek istiyorum. Ama bu desenleri detaylarda ya da t-shirtlerin üstünde kullanıp günümüz yaşam şartlarında uygun hale getirmek bana daha akılcı geldi. Bu da koleksiyonu hazırlarken her zaman çıkış noktam oldu.
- Markanız için bir iç mimara koleksiyon hazırlattınız. Derin Sarıyer ile iş birliğiniz nasıl doğdu? - Benim hedefim bir dünya markası yaratmak. Osmanlı'yı bir tek tekstil ve aksesuar alanıyla sınırlamayıp bir insanın evinde belki bir mum olarak görmek. Bunu hiçbir zaman tek başıma yapamam. "Osman" markası eğer uluslararası arenada yer alacaksa, uluslararası başarıları olan tasarımcılarımızın desteğine ihtiyacım var. Bu nedenle senelerdir başarılı tasarımlara imza atan Derin Sariyer'e bu projeyi götürdüm. Kendisinin akılcı, çağdaş, modern çizgisinin ilk defa Osmanlı koleksiyonunda ve elbisede yorumunu hayal etmek beni çok heyecanlandırdı. Bu onun için de bir ilk.
- Başka tasarımcılarla da çalışacak mısınız? - Ben Osman'ı bütün tasarımcılara açık bir marka haline getirmeyi hedefliyorum. Tabii bunu yaparken de çok seçici davranıyorum. İlk olarak Paris'te yaşayan Rossi Barbarossa Osman'a kış için bir koleksiyon hazırladı. Paris'in Mare bölgesindeki mağazasında da Osman için yaptığı tasarımlar satılıyor. Ayrıca çalışmakta olduğumuz başka mimarlar da var. Mahmut Anlar bunlardan biri...
- Derin Sarıyer ile çalışmalarınız sürecek mi? Evet. Yaz koleksiyonu üzerine çalışmaya başladı bile.
- Osman markasını farklı sektörden tasarımcılarla yan yana getiriyorsunuz. Fakat kendinizi bu markanın yaratıcısı olmanıza rağmen tasarımcı olarak kabul etmiyorsunuz... Ben kendimi marka yöneticisi olarak adlandırıyorum. Çünkü bu akıcı dünyada projeleri çabuk hayata geçirmekte başarılıyım. Ben hem şirketi yönetip, finans akışını sağlamaya çalışıp, bir de koleksiyon hazırlamaya uğraştığımda ortaya pek iyi bir şey çıkabileceğini sanmıyorum. Bizim tasarımcı ya da marka olarak yurt dışında tanınabilmemiz için en az üst üste birkaç fuara 10 kere katılmamız gerekiyor. Ben de bu süreyi azaltmak adına uluslararası tasarımcılarla çalışmayı seçtim.
- En son Apple için tasarladığınız ürünlerle yine Osman markasını duyduk... Benim için yapmaktan ve birliktelikten en haz aldığım tasarım ürünüm bu ay içinde tanıtımı yapılmış olan Apple Ipod ürünleridir. Böyle büyük bir teknoloji deviyle padişahımızın birlikteliğinin çok hoş olduğunu düşünüyorum.
- Hedefiniz gençler mi? Evet. Ben gençliği yakalamayı, onların hızını, kendilerine güvenini seviyorum. Onlar dünyanın geleceği. Çabuk tüketiyorlar. Tüketimlerini gözlemleyip yeni projeler üretip onlara ayak uydurmaya çalışmak bana büyük haz veriyor.
- Osman'ı en çok kimin üstünde görmek isterdiniz? Her gelir seviyesine sahip insanın üstünde görmek isterdim. Osman asla lüks tüketim ürünü olmamalı. Bu beni mutlu ederdi. Benim ürünlerime gerçekten sahip olmak isteyip zor ulaşan insanlara mümkün olsa hediye etmek isterdim...
- Osman'ın satış noktaları nereler? Bu ay sonunda Abdi İpekçi'de yeni bir yere geçiyoruz. Onun dışında Yalıkavak Port Marina, Bağdat Caddesi Kokosh, Zekeriyaköy'deki Zkare ve Çukurcuma Evihan'da satılıyor. Ayrıca Nisan ayında da Address İstanbul'da "Osman Home" açılacak. "https://www.osman.tc"
Esra Çoruh
|
|
|
|
|
|
|
|
|