kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İkiz kardeşler yine gözde
Beyaz eşya kiralama dönemi
Çamaşır makinesinde ayran bile yapıtlar

İkiz kardeşler yine gözde

Türk halkını ilk yerli buzdolabı ve çamaşır makinesi ile tanıştıran Koç Grubu Arçelik markası ile yurtiçinde, Beko ile de yurtdışı pazarında büyüdü....

Türk halkı için Arçelik markası farklı bir anlam taşır. Çünkü ilk yerli çamaşır makinesini ve ilk buzdolabını Türkiye Arçelik adı ile tanıdı. Vehbi Koç'un önderliğindeki Koç Grubu'nun 1955 yılında kurduğu Arçelik geçtiğimiz ay bu ilklerine ilk yerli çamaşır kurutma makinesini de ekledi. İlk yıl 2000 bin adet üretilecek olan bu yeni ürünün de tam 170 bini şimdiden yurtdışında pazarını buldu bile. Üretim yolculuğuna Sütlüce'de çıkan Arçelik, 1968 yılında Çayırova'ya taşındı. 1975'te Eskişehir Buzdolabı, 1979'da İzmir Elektrik Süpürge, 1993'de de Ankara Bulaşık Makinesi işletmeleri faaliyete geçti.

İHRACATIN ADI BEKO
Koç dayanıklı tüketim mallarında Türkiye'de Arçelik markası ile büyürken, ihracatın kapılarını ise Beko ile açtı. Beko'nun Koç Grubu'na geçiş öyküsü de oldukça ilginç. 1950'li yıllarda Koç Holding'in kurucusu Vehbi Koç, Türkiye'ye döviz kazandıracak bir ürün arayışındaydı. O yıllardaki ülke koşulları çerçevesinde bir salça ve konserve fabrikası yatırımı için bu alanda tecrübe sahibi olan Bejerano ile ortaklık kuruldu. 1954'te kurulan şirketin ismi Bejerano ile Koç'un ilk iki harflerinin birleşmesiyle Beko olarak tescil edildi. Ancak ülkenin içinde bulunduğu durum nedeniyle şirket faaliyete geçemedi. O yıllarda General Elektrik ampullerinin satış ve bayiliğini kurma fırsatı doğunca konserve şirketinin ismi Beko Ticaret olarak değiştirildi.

75 MİLYON ÜRÜNÜ KULLANILIYOR
1977 yılına gelindiğinde Arçelik distribütorlüğünü Atılım'a devreden Beko Ticaret, 1983'te Beko markası adı altında Türkiye beyaz eşya sektöründe faaliyet göstermeye başladı. Koç Holding'in 1990'lı yıllardan itibaren yurtdışına yönelmesiyle birlikte Beko ihracat markası olarak belirlendi. 2000'e gelindiğinde ise Koç Holding'in yeniden yapılanması sonucu Beko, Arçelik ile aynı çatı içine girdi. Böylece Koç'un dayanıklı ev aletlerinde Türkiye'deki yüzü Arçelik, yurtıdışındaki yüzü de Beko oldu. Yurtdışına kendi markası ile satış yapan ilk marka olma özelliğini taşıyan Beko'nun sloganı ise 'dünya markası' idi. Gelinen noktada dünyanın 100'den fazla ülkesine Beko'nun ulaştığı görülüyor. Bugün Koç'un amiral gemisi Arçelik AŞ'nin vizyonu 5 yıl içinde kendi sektöründe dünyanın en çok tercih edilen ilk on markasından biri olmak olarak özetleniyor. Şirket içinde Arçelik, Beko, Altus, Elektra Bregenz, Blomberg, Arctic, Leisure, Flavel ve Tirola markaları ile yola devam ediyor. Arçelik'in rakamlarına göre dünyada kullanımda olan ürün sayısı 75 milyonu aşmış durumda.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EV EŞYALARI HABERLERİ
 AB'ye girmeden evlerine girdik
 Paşabahçe dünya ikincisi
 Yeni atmosferimiz kendine güven
 Beyaz eşyada liderliğe oynuyoruz
 Artık konsept ihraç ediyoruz
 Eşyalar akıllandı
 Onların savaşı bizi sevindiriyor
 Avrupa'nın üretim üssü olduk
 Ev tekstilinde 4. büyük ihracatçı ülke Türkiye
 Halının tanımını değiştirdi
 Sünger fabrikasından uzay teknolojisine ulaştık
 'Porselen' kırılma noktasına geldi
 Artık kentli olduk, şimdi tasarım ve kalite dönemi
 Şeytanın yabasından altın kaplamalı çatala
 Sokak arasından dev mobilya mağazalarına
 Şehirlerimiz 'gaz'a geldi kombi pazarı büyüdü
 Mağazada 570 adet markanın 28 bin ürününü satıyoruz
 Dünya ile kucaklaşma dönemi
 Türk insanı evine düşkün olunca IKEA'nın gelişi hızlandı
 Her aile evi için 59 YTL harcıyor
 Hedef dünya markası olmak
 20 yılda en büyük birikim 'tecrübe' oldu
 Her 100 televizyondan 90'ı yurtdışına satılıyor
 Ev sanayiyi sırtladı
 Gümrük Birliği rekabeti artırdı sektörün ihracatı patladı
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu