Türk insanı evine düşkün olunca IKEA'nın gelişi hızlandı
Çok genç ve büyük nüfuslu bir ülke olması, Türk insanının evlerine özen göstermesi ve evi için para harcamaktan hoşlanması IKEA'nın Türkiye'yi tercih etmesinde önemli etken oldu.
1943 yılında Ingvar Kamprad tarafından temelleri atılan IKEA, çoğunluk için daha iyi günlük yaşam yaratmak vizyonu ile yola çıktı. İyi tasarımlı ve kullanışlı binlerce ev eşyasını düşük fiyatlarla sunarak, olabildiğince çok kişiye ulaşmayı kendine amaç edinmiş olan IKEA, iş fikrini de bu düşünce etrafında geliştirdi. Üretim ağırlıklı tasarım, tedarikçilerle yakın ve uzun dönemli işbirliği, etkin dağıtım sistemi, yassı kolilerle paketleme, nakliyedeki kazanç, depolamadaki yer kazancı, nakliyatın müşteriye ait olması, ve müşterilerin evde ürünleri kendilerinin monte etmesi ürün fiyatlarının düşük olmasını sağlayan en büyük faktörler. Akıllı çözümler için sürekli arayış içinde olan IKEA, "düşük fiyat" için işlevsellikten, kaliteden ya da tasarımdan ödün vermeden üzerine düşeni yapmakta. Müşteri de yassı kolilerde paketlenmiş ürünlerin nakliyesini kendisi yapıp, kendisi monte ederek üzerine düşeni yaptığında tasarruf sağlanmakta.
4 YILDA 4 MAĞAZA SÖZÜ Dünya genelinde franchise sistemiyle mağazalar açan IKEA, Türkiye'de MAYA Holding A.Ş.'nin ana hissedarı olduğu MAPA Mobilya ve Aksesuar A.Ş. ile iş ortaklığına gitti. Önümüzdeki 4 yıl içinde toplam mağaza hedefleyen IKEA, ilk mağazasını Mayıs 2005'de Ümraniye'de TEM Otoyolu Şile çıkışında açtı. İkinci mağazasını 2006 baharında İzmir'de açacak olan IKEA, 2008 sonuna kadar Ankara ve İstanbul Avrupa yakasında da birer mağaza açmayı hedefliyor. Türk üreticilerle yıllardır çalışmakta olan IKEA üretim hacmini sürekli yükseltmekte. IKEA mağazalarının bir çoğunda Türkiye'de üretilmiş IKEA ürünlerini bulmak mümkün. Bugün itibariyle Türkiye, IKEA'nın ev dekorasyonu konusunda, ağırlıklı bölümünü tekstilin oluşturduğu cam, seramik, metal ve plastik ürünlerinde en büyük ihracatçılarından biri. Önceki yıllara nazaran artık Türkiye'deki ekonomik stabilite ve dövizdeki düzen IKEA'nın Türk pazarına girmesini hızlandırdı. Ayrıca Türkiye'nin çok genç ve büyük nüfuslu bir ülke olması, Türk insanının evlerine özen göstermesi, değer vermesi ve evleri için para harcıyor olması da IKEA'nın Türkiye'yi tercih etmesinde önemli etken oldu. Türkiye'de yaklaşık 450 çalışanıyla müşterilerine hizmet vermekte olan ilk IKEA mağazası 6 bin 500 çeşit ürün, yüzlerce fikir ve akıllı çözümler ile 30 bin metrekarelik alanıyla büyük mağaza kategorisine girmekte. Bu mağaza ile Türkiye 33. ülke olmuş ve dünya genelindeki mağaza sayısı 213'e çıktı. IKEA konsepti dahilinde, ülkemizde de mobilyalar yassı koliler halinde satılmakta ve müşteriler aldıkları ürünleri kendileri nakledip, aynı gün evde kendileri monte etmekteler. Böylelikle mobilyaların evlerine teslim edilmesi için beklemeden, aldıkları mobilyaları aynı gün eve götürüp aynı gün kurarak hemen keyfini çıkartabiliyorlar. Ayrıca talep edildiği takdirde ekstra ücret karşılığı evlere nakliye ve montaj hizmeti de mevcut.
AKILLI ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ Tüm ürünlerini tek bir çatı altında sunan IKEA mağazası Türk mobilya ve ev aksesuarı pazarına yeni bir anlayış getiriyor. Tüketicilerin evleri için gerekli tüm ihtiyaçları bulacağı IKEA mağazasında koordineli bir ürün portföyü mevcut. Tüketiciler kendi zevklerine ve bütçelerine göre mobilya ve ev aksesuarı bulabiliyorlar. Mağazanın öneri ve fikirle dolu olması, tüketicilere ilham verip kendi evinin dekoratörü olmasını sağlıyor. Mağazadaki 54 adet farklı yaşam alanları ve farklı metrekarelerde döşenmiş evler fikir veriyor ve akıllı çözümler sunuyor. Böylelikle ziyaretçiler dekorasyon konusunda bilgilendiriliyorlar. Uzun vadede, müşterileri tarafından tercih edilen ilk mobilya ve ev aksesuarı mağazası olmayı amaçlayan IKEA, yüksek kalitede, iyi tasarlanmış, kullanışlı mobilyaları düşük fiyata satarak herkesin satın almasını sağlamayı ve de pazarı Türk tüketicisinin yararına olacak şekilde büyütmeyi hedeflemekte. Her bütçeye ve her zevke hitap eden IKEA mağazası, İskandinav, Modern, Country ve Genç İsveçli olarak adlandırdığı 4 farklı stil gruplarında mobilya ve ev aksesuarlarına sahip. Tüketicilerin koltuktan yastığa, ev tekstilinden mutfak banyo aksesuarına, halıdan aydınlatma ve çocuk ürünlerine kadar 6500 çeşit ürünü bir arada bulabilecekleri IKEA mağazasında ürünler herkesin satın alabileceği uygun fiyatlara satılmakta.
|