Kayıt dışı ya da kopyalanmış telefon SMS'leri abonelerin kafasını karıştırdı. Durumunu öğrenmek isteyenler abone merkezlerine hücum edince uzun kuyruklar oluştu.
Telekomünikasyon Kurumu'nun, kaçak cep telefonlarının kayıt altına alınmasını sağlamak amacıyla başlattığı uygulamanın faturası vatandaşa çıktı. GSM operatörleri kayıtdışı telefonlar için abonelere uyarı gönderdikçe şikayetler çığ gibi büyüdü. Aboneler çağrı merkezine ulaşmaya çalışıp başaramayınca abone merkezlerine hücum etti, uzun kuyruklar oluştu. Telekomünikasyon Kurumu yaklaşık 2 yıldır bu konu üzerinde çalıştığını açıklarken cep telefonu şirketleri ithalat yapılarını değiştirdiklerini belirtiyor. Vatandaş ise Hiçbir sorumluluğumuz olmayan bir konuda bedel bize ödetiliyor" diye isyan ediyor. Telekomünikasyon Kurumu tarafından hazırlanan ve 12 Temmuz 2005'te yürürlüğe giren 5392 sayılı yasa gereğince, cep telefonu kullanıcılarının sahip oldukları cihazları kayıt altına almaları koşulu getirilmiş, bunun için de 13 Aralık'a kadar süre tanınmıştı. Ancak 12 Temmuzdan sonra satın alınan ve kayıtdışı olan veya kopyalanan telefonların ise ne olacağı meçhul. GSM operatörleri kayıt yaptıranların sorun yaşamayacağını söylüyor. Ancak kimileri de bu tür abonelerin boş yere kayıt yaptırdığını söylüyor. Şimdi herkes 13 Aralıkta neler olacak diye bekliyor.
'KANUNSUZ İŞLEM YAPILIYOR' Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar da, yurda kaçak olarak sokulan cep telefonlarının kayıt altına alınması konusunda, yapılan işlemlerin kanunsuz olduğunu savunarak, "Kanunsuzluğa göz yumanların ya da kanunsuzluk yapanların cezalandırılması gerekirken tüketiciler cezalandırılmaktadır'' diyerek tepki gösteriyor. Çakar, tüketicilerin bu konudaki haklarının neler olduğu ve haklarını nasıl arayacaklarına ilişkin olarak dernek genel merkezinde düzenlediği basın toplantısında, ister ithal edilsin ister Türkiye'de üretilsin, tüketici tarafından tüketilen her malın Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında olduğunu, tüketicinin de bu kanunun koruması altında bulunduğunu söyledi. Kaçak ve kayıtdışı telefonları ithal eden ve satan firmaların bu durumu hileyle gizlediklerini savunan Çakar, faturasını ve garanti belgesini almış tüketicilerin hem satıcı hem de ithalatçıya birer ihtarname çekerek telefonlarının kaçak olmayan bir telefonla değiştirilmesini ya da telefonu iade ederek ödedikleri bedeli isteyebileceklerini söyledi. Çakar, olumsuz yanıt alınırsa telefonun bedeline göre tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvurabileceklerini söyledi.