* Sabancı Holding kendine nasıl bir vizyon çiziyor? Biz Sabancı Holding'i on yıl, yirmi yıl sonrasına hazırlıyoruz. Ve yaptığı her işte fark yaratan, kalıcı üstünlükler sağlayan bir grup yapmaya çalışıyoruz.
* Bu koltuk sizde stres yaratmıyor mu? Ben ağır ağır çıktım bu merdivenleri. Tam 28 yıl. Dolayısıyla o yükü çok hissetmedim. Ağır ağır çıkınca, kaldıra kaldıra çıkıyorsun yükü de. Birden gelse belki kaldıramazsın. Ben her aşamada, her kademede çalıştım.
* 2006 bitmek üzere. Sabancı Hol ding'in önümüzdeki yıl en güçlü silahları ne olacak? İş hayatında en büyük gücün çalışan arkadaşların yetkinliklerinden geldiğine inanırım. Para gücü önemli ama bir yere kadar. Yani bulunur para. Bugün teknoloji bile artık satılık. Ama satılık olmayan, satın alamayacağın bir şey var: O da şirket içinde yarattığın kültür. O kültür de insanlardan, ekip çalışmasından oluşur ve bunu kimse Sabancı'dan alamaz; taklit de edemez. Farklılık yaratma çabamız, en büyük gücümüz bu olacak.
* Sabancı'nın önümüzdeki dönemde öne çıkacağı sektörler neler olacak? Kuşkusuz daha hızlı büyüyen sektörler var. Perakende daha yerel bir iş ama daha hızlı büyüyecek. Kord bezi işimiz daha çabuk globalleşti, daha çabuk yayılacak. Advansa'nın büyüme hızı o kadar yüksek değil belki ama öyle markaları var ki; mesela coolmex gibi. Artık 21'inci yüzyılda akıllı kumaşlar üretiliyor. Yani biz 6 faaliyet alanımızda kalıcı üstünlük sağlamaya çalışacağız. Bize göre kalıcı üstünlük sağlayamadığımız işlerden çıkacağız.