|
|
|
|
Telekom'a karşı ADSL isyanı
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Engin Başaran, ''Türk Telekom'un ADSL hizmetlerinin alarm verdiğini'' ileri sürdü.
Başaran, yaptığı yazılı açıklamada, ''ADSL tarifesinin tüketicileri çıldırttığını'' iddia ederek, derneğe dün 10.00-16.00 saatleri arasında e-posta yoluyla iletilen ADSL şikayet sayısının 1278 olduğunu bildirdi.
Türk Telekom yetkililerinin, geçen eylül ayında düzenlenen Bilişim Fuarı'nda ''ADSL abone artışında dünyada birinci sırada olduklarını'' açıkladıklarını hatırlatan Başaran, şunları kaydetti:
''Ancak görülüyor ki, abonelerin teveccühü ve ilgisi Türk Telekom tarafından karşılanamıyor. Günde 5 bin kişinin abone olduğu Türk Telekom'un ADSL hizmeti alarm veriyor. Haberleşme özgürlüğünün bugünkü adı diyebileceğimiz internet hizmetlerine abonelerin ilgi ve ihtiyacı,Türk Telekom'un tekelci anlayışı, servis ve satış sonrası hizmetlerin verilmemesi, tarife ve kapasite ile ilgili çelişkili uygulamalar nedeniyle karşılanamıyor. 2004'te, 454 bin ADSL abonesi bulunan Türk Telekom, 2005 eylül ayı itibariyle 1 milyon abone hedefini geçti. Tarifelerle ilgili işe başlanırken söylenen indirimler, nedense bir türlü gerçekleştirilemedi.''
Engin Başaran, ADSL hizmetleri üzerinden alınan vergileri ''internet üzerinde kara bir leke'' olarak niteleyerek, satış sonrası hizmet sunulamaması nedeniyle de tüketicilerin telefon hatlarında mağdur edildiğini ileri sürdü.
'TÜKETİCİ MAĞDURİYETLERİ ORTADAN KALDIRILMALI'
Özellikle Türk Telekom özelleştirmesinin gündeme geldiği tarihten beri ADSL abonelerinin mağduriyetlerinin arttığını öne süren TÜDER Genel Başkanı Başaran, şu görüşleri savundu:
''Son birkaç hafta içinde İstanbul başta olmak üzere büyükşehirlerde ADSL aboneleri, tam bir vurdumduymazlık ve duyarsızlıkla karşı karşıyadır. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın 9 Kasım tarihi itibariyle OGER Telekom'a devre hazırlandığı Türk Telekom, ADSL hizmetleri sınavında sınıfta kalmıştır. Biz hem bugüne kadar tüketiciyi mağdur eden mevcut Türk Telekom yöneticilerini hem deşirketi yeni işletmecisi Oger Telekom ve ortaklarını, ADSL mağduriyetlerini ortadan kaldırmaya davet ediyoruz.''
CHP'Lİ GAZALCI'DAN MECLİSE SORU ÖNERGESİ
CHP Denizli Milletvekili Mustafa Gazalcı, Türk Telekom'un uygulamaya koyduğu yeni ADSL ücret tarifesinin, internet kullanımının yaygınlaşmasını engelleyip engellemeyeceğini sordu.
Gazalcı, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemiyleTBMM Başkanlığı'na sunduğu yazılı soru önergesinde, ''Türk Telekom'un uygulamaya koyduğu yeni ADSL ücret tarifesinin internet kullanıcıları için düş kırıklığı'' olduğunu kaydetti. Gazalcı, 256 Kbps limitli tarife kullanıcılarının hızlarının iki katına çıkarılmasına karşın, kotalarının sabit tutulduğunu belirterek, önergesinde şu sorulara yer verdi: ''Bu uygulama bir anlamda 256 Kbps limitli tarife kullanıcılarını kotalarını aşmaya zorlamamakta mıdır?
Yeni tarifede 512 Kbps limitli kullanıcıların kotalarının yükseltilmesini, hız artırımından eski 256 Kbps limitsiz abonelerinin de yararlandırılmasını ve yüksek hızlardaki bağlantıların fiyatlarının düşürülmesini planlıyor musunuz? İnternet kullanıcılarından alınan yüzde 15 oranındaki Özel İletişim Vergisi'nin kaldırılması için bir çalışmanız var mı?Yaklaşık 1.5 milyon internet kullanıcısının bulunduğu ülkemizde, herkesin ucuz, hızlı ve sınırsız internet erişimine kavuşması için yeni bir çalışma yapılacak mıdır? Bu uygulama, ülkemizde internetin yaygınlaşmasını engellemeyecek midir?''
|
|
|
|
|
|
|
|
|