Türkiye'nin Avrupa Birliği ile müzakerelere başlaması kararının alındığı bugünlerde, İzmir'de tüketiciler için Alo 175 hattının yanı sıra şikayetlerin 24 saat süreyle online iletilebileceği bir sistem oluşturuluyor.
Alınan bilgiye göre, tüketicinin internet üzerinden şikayette bulunması ve hakkını aramasına yönelik olarak alt yapısı oluşturulan sistem, yakın bir zamanda uygulamaya konulacak.
Söz konusu yapılanma kararı, TBMM Sanayi ve Enerji Komisyonu Üyesi ve AK Parti İzmir Milletvekili İsmail Katmerci'nin, Sanayi ve Ticaret
İzmir İl Müdürlüğü'ne yaptığı ziyaret sırasında alındı.
Katmerci'nin, Sanayi Ticaret İl Müdürü Ferruh Güneş'le görüşmesinde, ''Vatandaşlarımız, tüketici sorunlarıyla ilgili olarak 24 saat müracaat etme imkanı bulmalılar. Gece bir sorunla karşılaşan vatandaş, kime müracaat edecek? Ayrıca, vatandaşlarımız, il müdürlüğüne gelmeden bazı bilgileri ve müracaatları internet sitesinden yapabilmeli'' önerisinde bulunması üzerine, bu doğrultuda çalışma başlatıldığı öğrenildi.
Güneş, konuya ilişkin açıklamasında, 4077 Sayılı Tüketici Yasası çerçevesinde tüketicinin korunması ve şikayetlerini iletebilmesi amacıyla kurulan Alo 175 hattının daha etkin olarak çalıştırılması ve 24 saat şikayet alabilir hale getirilmesi konusunda çalışmada bulunduklarını bildirdi.
Güneş, bunun yanı sıra internet üzerinden 24 saat şikayet yapılabilmesi amacıyla kurdukları sistemin, önümüzdeki günlerde açılışını yapacaklarını kaydetti. İzmirlilerin, günün her saatinde şikayetlerini iletebileceklerini belirten Güneş, ''Tüketicinin şikayetlerini sanal ortamda direkt İl Müdürlüğü'ne iletebilmesi için bir alt yapı oluşturmaya başladık. Yakında hizmete girecek olan internet sitesi ile 24 saat sanal ortamda İzmirli hemşehrilerimizin şikayetleri alınıp, çözüm bulunulacak'' dedi.
AK Parti İzmir Milletvekili Katmerci'nin ziyarette, kurulacak internet sitesinde, dar gelirli insanların ev sahibi olmaları amacıyla kurdukları kooperatifçilik ile ilgili geniş bilgi ağının oluşturulmasını da istediği belirtildi.