|
|
TÜSİAD editoryal yazı peşinde!
Avrupalı, gazetelerin dış haber sayfalarını dolduran etkili ve yetkili isimlerden oluşmuyor sadece. AB'de sokaktaki insana ulaşıp, Türkiye'yi anlatmanın ne kadar önemli olduğunun yaşanacağı bir döneme girdik dün. İşte bu nedenle başta Ak Parti hükümeti olmak üzere, bütün sivil toplum örgütlerinin yapacağı lobi çalışmaları büyük önem taşıyacak. Dün bu konuda en iddialı örgütlerden biri olan TÜSİAD'ın Yönetim Kurulu Üyesi Umit Boyner'le konuştum. Daha önce bu sütunlarda ismini duyduğunuz Hill&Knowlton şirketiyle anlaşmaya nihayet varmışlar. Aslında dış tanıtım için çalışılacak iki şirket daha var, Weber Shandwick ve Pleon . Ancak, Boyner öncelikle Gümrük Birliği sürecinde de Türkiye'nin çalıştığı Hill&Knowlton ile çalışmaya başladıklarını söylüyor.
Hedef Alman ve Fransız basını TÜSİAD, bu ay itibariyle Almanya'da yerel medyaya, Fransa'da da ulusal medyaya yönelik bir lobi çalışmasına başlıyor. Boyner, cümleleri özenle seçiyor. "Kesinlikle reklam kampanyası değil bizimkisi' diyor. Türk işadamları önümüzdeki günlerde iki ülkedeki gazetelerin genel yayın yönetmenlerine, editörlerine ziyaretlerde bulunacak ve onları da tek tek sırasıyla Türkiye'ye konuk edecek. Amaç bu gazetecilere editoryal yazı yazmalarını sağlayacak geniş bilgi vermek. Ümit Boyner, "Gaziantep, Malatya, Denizli ya da diğer Anadolu kentlerini de göstermek istiyoruz" diyor. Dün yabancı ajansların haberlerinde Türkiye'nin fakirliği, kalabalıklığı ön plandaydı. Sanırım AB'ye Anadolu kaplanlarını göstermenin de vakti geldi.
|