| |
|
|
Doğan Grubu: Payımız yüzde 42
Doğan Grubu'nun Star televizyonunu alması üzerine dün yazdığım yazıyla ilgili olarak, Doğan Yayın Holding'in Mali İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Soner Gedik aradı. "Fatih, o kadar da büyümedik" dedi ve kendi rakamlarını verdi. Soner Gedik'in hesaplarına göre Türkiye'de 2005 yılındaki toplam reklam harcamaları 1 milyar 700 milyon dolar. Bunun yüzde 53'ü televizyonlara gidiyor. Yani 900 milyon dolara yakın bir miktar. Kanal D, bunun yüzde 25'ini, yani 225 milyon dolar reklam geliri elde ediyor. Gedik, Star'ın televizyon reklam pastasındaki payının da yüzde 9 olduğunu söylüyor ve bu ikisinin birlikte yüzde 34'lük bir orana ulaştığını belirtiyor (Anlaşılan CNN Türk'ün ve grubun diğer kanallarının reklam payı hesaplamaya değmez miktarda). Soner Gedik, toplam reklam harcamalarından Doğan Grubu'nun aldığı payı da düne kadar yüzde 38 olarak belirtiyor. Star'ın gelişiyle birlikte buna 4 puanlık bir artış gelerek, toplam reklam harcamalarının yüzde 42'sini elde edeceklerini belirtiyor. Tabii Doğan Grubu, Star televizyonunda "umduğu" başarıyı yakalarsa bu oran mutlaka artacaktır.
|