48 trilyonluk özgüven kampanyası
Dibe vuran ekonomi, tavana vuran işsizlik oranı, artan bütçe açığı ve enflasyon... Bir de üstüne kesin kazanan çıkmayan bir genel seçim... Ülkedeki bu pek de iç açıcı olmayan tablo, Alman halkını bunalıma soktu. Özgüvenlerini tekrar kazandırmak için de hükümet harekete geçti. Ülke tarihinin en büyük kampanyasını başlatan Alman hükümeti, ülkenin her alanda başarılara imza atmış isimlerinin oynadığı bir reklam filmi çekti. Milli takımlarının kalecisi Oliver Kahn, F1'in efsane ismi Michael Schumacher gibi isimlerin ön planda olduğu reklamın sloganı "Gurur duy. Sen Almanya'sın" oldu. Başka bir ülkeye göç etmek isteyen gençlere, kırsal kesimde sakin bir hayat isteyen orta yaşa yönelik reklam kampanyası TV kanalları ve sinemalarda yayınlanıyor. 30 milyon Euro'luk (yaklaşık 48.6 trilyon TL, 48.6 milyon YTL) kampanyada 40 ünlü yer aldı. Beethoven, Einstein gibi isimlerin de görüntüleri kullanıldı.
|