|
|
Ufuk turu...
* Konulu film kalitesinde üretilen reklam filmleri konuşturur. İlgi de çeker; ama her zaman işe yarar mı?... Tartışılır... Advantage Card'ın üç tane Ninja'nın gelip eşyaları doğradıkları, evi darmaduman ettikleri film de böyle. Sonunda anlıyorlar ki, yanlış eve girmişler. Mesaj, Ninjaları sanki bekliyormuş gibi izleyen genç kadına yönelik: "Aklını kullan!"... Akıllı Limit'i anlatmak için sağ kulağı sol elle göstermek mi gerekiyordu? Olay çok daha ucuza, çok daha kolay anlatılamaz mıydı?... Bardağı vinçle kırmak gibi sanki. Ama nereden baksanız film "güzel" tabii ki... * Konu yönetimi, gündem belirleme, toplumsal sorumluluk... İletişimin bu kategorilerinden söz açıldı mı, akla gelen ilk örneklerden biri hiç şüphesiz Becel... Son filmini gördünüz mü? Kundaklık bebekle annesi arasındaki sahne... Bebeğin bir gün gelip hukuk fakültesini bitirdiği günün soyutlaması... Bu soyutlamanın kalbe bağlanması... Akıl ve duygu dolu... * "Kırılmayan yumurta, sıçramayan sos, taşmayan kahve"... Bunlar 'gerçek hayatta yok ama Cif var'... Cif'in son reklam filminin 'rasyonel'i bu konsept üzerine oturtulmuş. Bence de son derece sağlam oturtulmuş. Kanal ve yayın frekansı da çok iyi olmalı ki, hedef kitleleri olmamama rağmen bana bile seyrettirdiler.
|