|
|
|
|
Herkesin gözü onda
İstanbul Modern'in ilk uluslararası sergisi olan "Çekim Merkezi"nin küratörü Rosa Martinez, farklı alanlardan pek çok ünlü sanatçıyı bir araya getirdi.
İstanbul son zamanlarda özellikle sanat alanında, en çok konuşulan şehirler arasında. Bu yıl 9.'uncusu düzenlenen İstanbul Bienali'nin yanı sıra genç sanatçılar ve yeni sanat merkezleri sayesinde tüm dünyanın gözü bu şehirde. Bunun bir kanıtı ise bugün İstanbul Modern'de açılan "Çekim Merkezi" adlı sergi. 1997'de İstanbul Bienali'nin küratörlüğünü yapan ve bu yılki Venedik Bienali'nin iki kadın küratöründen biri olan Rosa Martinez, son günlerde bu sergiyle adından söz ettiriyor. "Çekim Merkezi"nin küratörü Martinez, ilk defa 20 yaşında İstanbul'a gelmiş. Daha sonra bienalleri ziyaret eden Martinez, artık her ayın bir haftasını burada geçiriyor.
ÜÇ TÜRK SANATÇI VAR İstanbul Modern'in ilk uluslararası sergisi olan "Çekim Merkezi"nde heykelden klasik anlamda resime, fotoğraftan enstelasyona kadar pek çok farklı alanda eserler bulunuyor. 13 yabancı ve üç Türk sanatçının katıldığı sergiye, çağdaş sanatın ünlü isimleri katılıyor. Rosa Martinez serginin başlığını belirlerken uzun bir süreçten geçtiğini anlatıyor. "Çekim merkezi çok farklı anlamları olan bir kavram. Burada en önemlisi çekim merkezinde denge arayışı. Bu da aslında dünyamızın en önemli konusu. Çünkü birçok alanda ciddi dengesizlikler ve çatışmalar var." Martinez sergiye böyle bir konu seçince, İstanbul'un çekici özelliklerini es geçmenin imkansız olduğunu belirtiyor. İspanyol küratöre göre İstanbul sanat alanında tam bir çekim merkezi. Bunun başlıca sebebi Avrupa'nın sanat açısından yorulmuş olması. Bu yüzden yeni hareketler de Meksika, Çin, Türkiye gibi yerlerde oluşuyor. Roza Martinez, Türkiye'nin yeni yetenekler açısından da oldukça geniş bir vaha olduğunu düşünüyor. Ancak en büyük eksiklik yeterli maddi imkanın bulunmaması. "Türkiye'de çok dinamik bir ortam var. Kutlu Ataman, Ayşe Erkmen gibi Türk sanatçılar yurtdışında tanınmaya başladı. Türkiye'nin en büyük eksikliği bu sanatçıları destekleyecek kurumların olmaması."
Ece KOÇAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|