Rahmi Koç'un Galataport yorumu: Ödeme planı çok enteresan... Bu tezgâhlandı mı onu bilmiyorum.
Ofer-Kutman ikilisinin aldığı Galataport ihalesinin şartları, Rahmi Koç'u da şaşırttı. Koç, "Gazetede okudum. Ödeme planı çok enteresan. Şartları bilsem, ben de girerdim. Şirket olarak değil Rahmi Koç olarak girerdim" dedi. Ünlü işadamı, "Bir tezgâh olabilir mi" sorusuna ise, "Bu ehven şartlar tezgâhlandı mı, yoksa herkes için aynı mıydı bilemiyorum" karşılığını verdi.
İhale şartlarını bilsem tek başıma girerdim
Rahmi Koç,"Galataport'ta ödeme planı çok enteresan. Eğer gazetelerde okuduğum ödeme şartları doğruysa ben de Rahmi Koç olarak ihaleye girerdim" diye konuştu.
Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, son günlerde yoğun tartışmaların hedefi olan Galataport projesiyle ilgili "Bugün gazetelerde okudum. Ödeme planı çok enteresan. Enteresan bir ihale olmuş. Eğer gazetelerde okuduğum ödeme şartları doğruysa ben de girerdim o ihaleye diye düşünüyorum. Şirket olarak değil Rahmi Koç olarak girerdim" dedi. Koç, Global Menkul Değerler ve İsrailli Ofer ailesinin başı çektiği Royal Carribean Ortak Girişim Grubu tarafından 4,3 milyar dolar verilen ihalenin, dün SABAH gazetesinde yayınlanan şartlarıyla ilgili "Ödeme şartları çok ehven" dedi. Koç, ödeme planında bir "tezgah" olup olmadığı yolundaki bir soruya, "Tabii bu tezgahlandı mı yoksa aynı ödeme şartları herkese açık mıydı onu ben bilemiyorum" cevabını verdi.
ANKARA KALESİ'NDEN ÇIKTI 80 yıllık Koç imparatorluğunun ilk çıkış yeri olan Ankara Kalesi'ndeki tarihi Çengelhan'da Koç Vakfı'nın müzesini açan Rahmi Koç, gazetelerin Ankara temsilcileriyle yediği öğle yemeğinde güncel siyasi ve ekonomik gelişmeleri değerlendirdi. Galataport projesini "Galata şimdi tam bir mezbelelik. Şimdi iyi bir yapılanma olursa, iyi idare edilirse bu İstanbul'a çok şey kazandırır. Derinlik ve kalite getirir turizm açısından" sözleriyle destekleyen Koç, buna karşın ihalelerde şeffaflık gereğini vurgulamaktan çekinmedi: "Biz ihalelerde şartları son dakikada öğreniyoruz. Neden bunlar ve ödeme planı ilan edilmez bilmiyorum. Sistemin ne olduğunu görüyoruz. Bilmiyorum sebebi nedir açıklanmamasının? Ödeme şartlarının önceden ilan edilmiş olmaması, haksızlık oldu gibi mi geliyor acaba?"
"KIYI KANUNU DEĞİŞMELİ" Koç, ihalenin bir diğer tartışmalı boyutu olan "Kıyı Kanunu"nun değişmesi konusunda ise "Bir şeyi satmak için bazı şeylerin yapılması lazım. Bugünkü kıyı kanunuyla hiçbir şey olmaz. İyi yapılırsa bu proje (Galataport) İstanbul'a çok şey katar. Büyük gemilerden İstanbul'a hiç uğramayacak olanlar da şimdi gelecek" yorumunu yaptı. Projenin en az 2 milyar dolara mal olacağını öne süren Koç, "Nasıl finanse edecekler bilmiyorum. Belki beş kısma ayırıp, yavaş yavaş inşa eder; biten bölümü açıp oradan para kazanırken diğer bölümleri finanse ederler" dedi. Verilen teklifler arasındaki "uçurum" konusunda ise "Ya onlar hesaplarını az yaptı; ya bunlar işin içinden geldikleri için farklı şeyler gördüler" diye konuştu. İhaleye giren taraflar arasında anlaşma ihtimalini ise "Böyle bir şey yapabileceklerini sanmıyorum. Çok riskli bir şey" diye yanıtladı.