|
|
|
|
|
Türkiye'nin her yerine uçmamıza izin yok
|
|
* Atlas Jet projesinin fikir babası siz misiniz? Evet. Proje tamamen bana ait. Daha önce çalıştığım Freebird şirketiyle Öger ve Gözen grubunu bir araya getirmek istemiştim ama olmadı. Sekiz aylık görüşmelerden sonra ipler koptu. ETS'nin sahibi Murat Ersoy ile rezervasyon sistemi planlanması konusunda yaklaşık 5 yıldır çalışıyorduk. ETS ile Öger'i bir araya getirdim, ben de ortak oldum.
* Ve iç hatlarda uçmaya başladınız. Evet. Biz iç hatlarda uçan Türkiye'nin ilk sivil hava yollarıyız. Hâlâ THY'nin engellemeleri ve mevzuatın kısıtladığı yetkilerimizle uğraşıyoruz ama olsun elimizden geldiğince çok şehre uçmaya çalışıyoruz. Bir nevi Don kişot gibiyiz. Siz aykırılık yapacaksınız ki ilerleyeceksiniz. Aykırılık yapmayıp boyun eğerseniz bu çarkın içerisinde yitip gitmeye mahkumsunuz.
ANKARA'YA UÇUŞ YASAK * THY'nin ne gibi engellemeleri var? Aslında bütün engellemelere hazırdık. Ama gücüme giden bir şey var. ben de bu ülkenin evladıyım benim de uçağımın üstünde Türk bayrağı var. Benim de çalışanlarım Türk. Hepsi TC vatandaşı ve bu ülkeye vergisini ödüyor. Yani THY ile Atlas Jet arasında hiçbir fark gözetmemek gerekiyor. Hızımızı kesiyorlar.
* Ankara uçuş yasağını mı kastediyorsunuz? Evet. İstanbul-Ankara hattı demin size anlattığım nakit sıkıntısını açmak için önemli bir hattır. THY özelleştirme kapsamında olduğu için bu konuda tekelcilik zihniyeti sürüyor.
* Ankara'ya uçurmamak yasadışı değil mi? Bunu bakanlığa sorun lütfen. Ankara hattı nasıl THY için olmazsa olmaz konuysa bizim için de öyle. Bugün biz bu hakkı istiyoruz yarın başka bir şirket kurulur o da ister. Er geç verilmesi gereken bir haktır bu. Biz vermesek de yarın öbür gün yabancı taşıyıcılar Türk hava sahasına girmeye başladığında onlar vermeye başlayacak. Bir an önce hakkımızın bize verilmesi gerekir.
REKABETİN DE KURALI VAR * Başka sorun yaşıyor musunuz? Örneğin Konya'ya günde iki kez uçmak istiyoruz. İşadamı gidip toplantısın yapıp bizim ikinci uçağa yetişsin istiyoruz ama izin vermiyorlar. Hadi Atatürk Havalimanı'ndaki trafiği anlıyorum, ama Konya'da trafik yok ki. Niye izin yok?
* Ne yapmayı düşünüyorsunuz? Şimdi karşılıklı restleşmeye devam edersek ömrümüzün sonuna kadar restleşiriz. Herkes bilsin ki biz hiçbir zaman çekilmeyeceğiz. Yani kural, hukuk, kanun ve devlete saygımızı aşmamak kaydıyla Atlas Jet'in hak ve hukukunu sonuna kadar arayacağız. Bu THY'ye zarar vermek değil, ülkeye hizmettir. Serbest rekabet kuralları içinde rekabet etmeye varız. Ama rekabetin de kuralı vardır canım. Gerekirse, siyasete gireceğim.
GEREKİRSE BAKAN OLURUM * Ne yapacaksınız siyasette? Yani bu iş yetkiyle olacaksa, haddimi aşmayayım ama bakan olmak için de uğraşırım. Burada bir kurumu koruyacağız diye ülkenin önü tıkanıyorsa birilerinin de "Durun" deme hakkına sahip olması gerekiyor. Biz 89 milyona uçuyoruz, THY aynı saatteki uçuşlarının fiyatını bizimkine çekti. Olsun. Rekabet her yerde olur ama bize de fırsat versinler. Her yere uçmamıza izin verilmesi gerekiyor. Bodrum'dan geceyarısı uçağı boş döndürmemek için fiyatı 49 milyona çektim. Çünkü önemli olan nakit akışı. Şimdi bilet fiyatlarıyla bizi taklit edip oynuyorlar.
* Nasıl bu kadar ucuz uçuyorsunuz? Havayollarının ciroları çok yüksektir ama karı düşüktür. Bu ciroyu dönüştürmenin tek yolu çok iyi bir nakit akışından geçer. Havayolları zarardan dolayı değil nakit sıkıntısından dolayı operasyonu durdurur. Yoksa batma söz konusu değildir. Biz de 12 ay nakit akışını sağlayacak bir model geliştirdik. Amacımız havayolu pazarından çalmak değil yeni pazar yaratmak. Hedefimiz otobüsle seyahat edenler. Türkiye'de sıkı bir çalışmayla, otobüsü ya da özel arabasını tercih eden 15 milyon kişiyi uçağa bindirebilmek mümkün. Hedefimiz bu. O yüzden de ucuz uçuyoruz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|