|
|
En yakın rakibin iki misli fazla satıyoruz!
Otomotiv sektöründe 8 yıldır lider olan Renault-Mais'in Genel Müdürü Aybar, "İddialıyız. Bu yılı da lider kapatacağız" diyor.
HAFTANIN KONUĞU
Kolay değil! Otomotiv sektörünün önde gelen markalarından Renault tam 8 yıldır liderlik koltuğunda oturuyor. İşte bu sebepten olsa gerek Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar'ın yüzü pek gülüyor. Yine de Aybar'a "Rakiplerinizde büyük bir hareket başladı. Örneğin Tofaş, bir biri ardına yeni model yatırımı açıkladıkça, tedirgin olmuyor musunuz" diye sorunca, Aybar yüz ifadesini hiç değiştirmiyor ve "Sektörde bence sonuçlar çok önemli. Biz sonuçlara bakıyoruz. Renault bir biri ardına yeni modelleri Türk tüketicisini tanıştırmaya devam edecek." İbrahim Aybar, 216 milyon Euro yatırımla start verilen ve 2006 Mart'ında satışa sunulak Clio III'ün heyecanını yaşıyor. Aybar, pazar payını toplamda yüzde 16.5, binek otomobilde ise yüzde 19.5'e çıkaran Renault-Mais'in en yakın rakibinden iki misli fazla satış yaptığını söylüyor. Otomobil satışlarına bakınca, Türkiye'de en çok satan iki otomobilin Renault Megane II Sedan ve Clio Symbol olduğu ortaya çıkıyor. Aybar bunu 'Türkiye'de bu markaya olan güven tam' diye açıklıyor. Ne de olsa Renault'nun tüm Türkiye'yi kapsayan bir şebekesi var ve 245 servis istasyonu ve satışla birlikte 350 noktada tüketiciyle buluşuyor. Renault Mais'in Türk tüketicisine sunduğu model adedi 18'ler civarında. Aybar, geniş ürün yelpazesine sahip olan Renault'nun yılı yine lider kapatacağı iddiasında bulunuyor.
|