|
|
Telefonun nasıl çalıyorsa çalsın karakterin ortada!
MP3 ve polifonik melodi çalma özelliğine sahip cep telefonları piyasaya çıktığından beri telefon melodileri çeşitlendi. İngiltere'de yapılan bir araştırma da gösterdi ki; kişinin cebindeki melodi, karakterini ele veriyor... Örneğin cebindeki melodi kuş sesi olan romantik, takım marşı çalan ise güç arayan bir kişi.
İngiltere'de yapılan bir araştırma, kişinin cep telefonunda kullandığı melodinin kişiliği yansıttığını ortaya çıkardı. Bin kişinin katıldığı araştırmada katılımcılar, kendilerine dinletilen melodileri değerlendirdi. Grubun yüzde 20'si klasik zil sesi kullananları 'sıkıcı', kendi sesini kaydedip kullananları 'narsist', sık melodi değiştirenleri 'güvenilmez' bulduğunu söyledi. Türkiye'de de, MP3 ve polifonik melodi çalma özelliğine sahip telefonlar çıktığından beri son moda hit şarkılardan, özel ses efektlerine kadar yüzlerce seçenek sunuluyor. Türkiye'de Don Omar'ın söylediği Dale Don Dale, 'Kurtlar Vadisi' dizisinin müziği ve Cankat'ın söylediği 'Yar Yar' ilk üç sırayı paylaşıyor. İşte Türkiye'de en çok tercih edilen melodiler ve reklam müzikleri konusunda uzman olan JingleART şirketinin genel koordinatörü Aygen Bilge'nin karakter yorumları...
Dale Don Dale (Yabancı pop): Reina gibi popüler eğlence mekanlarının müdavimi, sosyal ilişkilerinde rahatlığı huy edinmiş, sınırsızlığı popülarite sayan kişiler.
Kurtlar Vadisi (Dizi): Agresif, delikanlılığı savunan, kendini çevresinin namus bekçisi kabul eden, "Akıllı ol!" lafını sık sık kullanan, televizyon gençliği, kişiliği güçte arayan kişiler.
Yar Yar (Arabesk-fantezi): Ezilmiş, başkasının kendisine tercih edilmesini hazmedemeyen, bir türlü kabuğunu yırtıp cesaretini toplayamadığı için istediklerini elde edemeyen ve buna da pek hakkı olmadığını düşünen 'Küçük Emrah' bakışlı kişiler.
O Şimdi Asker (Yerli pop): Aslında 'vatan, millet, Sakarya' anlayışıyla ters düşüncede; 'yazıktır bu evlatlara' mantığını savunan, evinden, yavuklusundan, sarı kızdan ayrı düşmüş, zavallı, fedekâr Mehmetçikler!..
Cendere (Dizi): Televizyon kültürüyle büyümüş, hayatını program saatine göre ayarlayan, kitap okumayan tüketici kesim.
Sexy Lady (Yabancı pop): İçgüdüsel eğilimlerine yanıt alamamış, Kazanova psikolojisi ve harem kurma hayaliyle tutunan kesim.
Takım marşları: Kişiliği ve hayatındaki bazı boşlukları fanatiklikle dolduran, stadyumu deşarj alanı olarak algılayan, kimlik ve güç edinmek için arkasına 11 kişiyi alan kesim.
Kuş sesi, gerçek sesler: Romantik, platonik aşk tutkunu, huzur arayan, naif kişiler...
|