|
|
|
|
Manikür yaptırmayın 'erkek gibi' yürüyün
İngiliz ve Amerikalı erkekler, son yıllarda erkekleri etkisi altına alan metroseksüellik kavramına karşı uyarıldı. İngiliz Daily Telegraph gazetesi bu tip yaşam tarzının erkek nüfusunun geleceğini tehdit ettiğini öne sürerken, ünlü Amerikan dergisi Maxim ise erkekleri maço olmaya davet etti.
Metroseksüellik kavramı, uzun süredir gündemde gibi görünse de, 'patronun kim olduğunu göstermekten hoşlanan' erkekler boş durmuyor! Buna göre geçtiğimiz günlerde başlatılan bir kampanya ile İngiliz erkekler, kendilerini 'yok olmaya götürecek' olan metroseksüelliğe karşı uyarıldı. Daily Telegraph'ın haberinde, kamuoyunda 'mantropy' olarak bilinen; erkeklerin pedikür ve ağda yaptırması, küçük köpeklere ilgi göstermesi gibi belirtileri bulunan bu 'hastalığın', erkek nüfusunun geleceğini tehdit ettiği belirtildi.
MAÇO OLUN! Metroseksüelliğin yükselişte olduğu bir dönemde ortaya atılan bu iddia, kısa süre içinde kendisine birçok destekçi buldu. Dünyanın en çok satan erkek dergilerinden Amerikan Maxim de kampanyaya destek vermekte gecikmedi. Dergi; Amerikalı erkekleri maço olmaya ve içlerinde arabalara karşı duydukları istekleri bastırmamaya çağırdı. Kampanyanın ana fikri, erkeklerle kadınların reklamlarda gördükleri bakımlı ve kadınsı görünen erkekleri çekici bulmadıklarını ortaya koyan araştırmayla da uyuşuyor. Dahası, geçmişte de bu yönde birçok araştırma yapılmış ve sonuç her seferinde aynı olmuştu. Örneğin Leo Burnett'in yaptığı bir ankette; erkeklerin yüzde 75'inden fazlasının reklamlarda gösterilen erkek imajının gerçek hayattakiyle hiçbir ilgisi olmadığına inandığı ortaya çıkmıştı. 2 bin civarında erkeğin katıldığı bu araştırmada, erkeklerin yüzde 60'ı dış görünüşleri sayesinde değil, iş yerindeki ve evdeki konumları sayesindeki erkekliklerini hissettiğini söylemişti.
ERKEKLERE ÇAĞRI Tüm bu araştırma ve kampanyalar, kadınlar arasında nisan ayında yapılan bir anketin sonuçlarını da doğruluyor. Çünkü bu araştırmada kadınların yüzde 90'ı 'fazla bakımlı olmayan ve kolay elde edilebilir' erkekleri tercih ettiğini söylemişti. Maxim'in 'Erkekler manikür yaptırmayın!' ve 'Bir erkek gibi yürü!' gibi sloganlarla başlattığı kampanya, dünyadaki tüm erkeklere sesleniyor. Derginin internet sitesinden yapılan çağrı da son derece ciddi görünüyor: "Eğer erkekseniz, risk altındasınız demektir. Mantropy, toplumsal ve ekonomik sınır tanımaz. Irk ve para ayrımı yapmadan, önüne çıkan her erkeğe saldırır."
|
|
|
|
|
|
|
|
|