|
|
|
|
Lüks tüketimde çocuklar etkili
Prof. Dr. Nilüfer Narlı (Sosyolog) "ESKİDEN çocukların sosyal olmasında en önemli rolü ailenindi fakat son 10 yıldır yuva eğitiminin yaygınlaşmasıyla birlikte okul ve arkadaş çevresi de çocuklar üzerinde etkili olmaya başladı. Yeni neslin sosyal imajlarındaki en güçlü etkiyse elbette televizyonun elinde. Kimlik oluşumunda anne baba örneğinin yerini dizilerdeki karakterler ya da yeni dönem çizgi filmleri aldı. Reklam bombardımanına tutulan çocuklar önemli bir tüketici kitleye dönüştüler. Beş on yıl öncesine kadar çocukların tüketim tercihleri anne baba tarafından yönlendirilirken şimdi artık ailenin tüketim tercihleri çocukların elinde. Son on yıldır gençliği etkileyen önemli sosyal fenomen, yani tüketim toplumunda doğdukları için çocuklar tüketimin ve markanın kimlik oluşturmadaki etkileyici rolünü daha net kavrıyor. Markalarla mal olmaya çalışıyorlar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|