|
|
|
|
|
|
Ve Baba Zula'dan çıktı
Marjinal grup Baba Zula uzun süren sessizliğinin ardından 'zula'sından çıktı ve yeni albümüyle ortalığı 'yıkmaya' geldi. Duble Oryantal' isimli albümde, vokal performanslara ağırlık verilirken, Türk işi kara mizah da yine müziğe farklı tatlar kattı.
Geleneksel Türk müzik aletlerinin kullanımını, elektronik öğelerle birleştiren ve değişik bir tını yaratarak Türk müziğine yepyeni bir soluk getiren grup Baba Zula, yeni albümleri 'Duble Oryantal' ile müzik marketlerdeki yerini aldı. 1996 yılında Levent Akman (vurmalı çalgılar, ritm makinaları, oyuncaklar), Murat Ertel (saz, telli çalgılar ve ses) ve Emre Önel (darbuka, sampler) tarafından İstanbul'da kurulan Baba Zula, 'Duble Oryantal'de vokal performanslara ağırlık vermiş. Her Baba Zula albümünde olduğu gibi Türk işi kara mizahın ağırlığı da yeni albümde kendini hissetiriyor.
* Neden Baba Zula ismini seçtiniz? Levent Akman: Valla onun gelişimi şöyle oldu; Baba Zula'dan önce biz bir başka grupla müziğe devam ediyorduk. Derviş Zaim, 'Tabutta Rövaşata' filmini çektikten sonra bize gelip katkıda bulunup bulunmayacağımızı sordu. Biz de filmi seyredelim dedik ve seyrettik. Fakat gruptan bazı arkadaşlar filmi beğenmediler ve 'Biz bu projede yer almak istemiyoruz' dediler. Ben, Murat (Ertel) ve bir arkadaşımız beğenmiştik, bir şeyler yapmamız gerekiyordu fakat bu diğer grubun ismi ile olmazdı. Murat da artık adımız 'Baba Zula' olsun dedi...
ŞARKILARIMIZ GERÇEKÇİ
* Yani grubun isim babası Murat Ertel? Evet isim babası Murat'tı ve haklıydı. Öteki grubun adını koysaydık diğer arkadaşlara ayıp olacaktı. Zaten biz bunu tek atımlık bir proje olarak düşünüyorduk. Bu filmi yaparız, bu olay da orada biter diyorduk.
* Şu anda çok başarılı bir grup olarak devam ediyorsunuz. Bunu ne sağladı? Film müziğini çıkarınca, bir sürü konser teklifi gelmeye başladı ve ardından da olaylar gelişti.
* Müziğinizi bir tarz içine sığdıramıyoruz, yani ne geleneksel ne de koyu marjinal. Siz nasıl tanımlıyorsunuz kendi müziğinizi? Biz geleneksel objelerden kopmadan modern elektronik müzik ile birleşiyoruz. Mesela yabancı marka bir arabaya biniyoruz ama yine çayımızı usule uygun içiyoruz. İşte bunun gibi bir şey.
* Diğer çoğu meslektaşınız çeşitli toplumsal mesajlar veriyorlar. Sizin mesajınız nedir? Biz müzikte hep aşk, acı vs. türü imgelerin kullanılmasına, daha doğrusu sürekli bunların kullanılmasına karşıyız. Albümlerimizde de bu yüzden hayata daha değişik açılardan bakan ve gerçekçi olmaya çalışan şarkılar yaptık.
Atilla AKKAN / GÜNAYDIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|