|
|
|
|
|
|
Televizyonun kuralı var, tutturan başarıyor
atv'nin zirveye oturan dizisi Aşka Sürgün'ün başarılı oyuncularından Teoman Kumbaracıbaşı, performansı ve canlandırdığı Civan karakteri ile herkesin beğenisini kazanıyor. Ama o dizilerde kalıcı olacağından emin değil....
Yayınlandığı günden bu yana herkesi ekranları başına kilitleyen, atv'nin başarılı yapımlarından "Aşka Sürgün" zengin oyuncu kadrosu ve öyküsü ile zirveyi kaptırmıyor. Türk tiyatrosu ve sinemasının birbirinden önemli isimlerinin bir araya geldiği dizide Civan karakterini canlandıran Teoman Kumbaracıbaşı, performansı ile tüm dikkatleri üzerine çekiyor. Uzun yıllar tiyatro ile uğraştıktan sonra "Yazı Tura" filmiyle ilk uzun metrajlı filmini çeken Kumbaracıbaşı, Civan'ın dizinin 'kilit' karakterlerinden birisi olduğunu söylüyor. "Aşka Sürgün" ile ilk defa dizi oyunculuğuna da geçiş yapan başarılı oyuncu, kendi tiyatrosu Kara Tiyatro'da tiyatroseverlerle de buluşuyor. Siyasetçi Onur Kumbaracıbaşı'nın da akrabası olan Kumbaracıbaşı ile oyunculuk, sinema ve "Aşka Sürgün" üzerine keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
'TİYATRO İLE İÇ İÇEYİM' * Sizi tanıyabilir miyiz, oyunculuğa nasıl başladınız? Hayatımın önemli bir bölümünü tiyatroyla ilgilenerek geçirdim. Avusturya Lisesi'nde okurken tiyatro ile ilgilenmeye başladım. Yani 16 yaşından beri tiyatro ile iç içeyim. Gemi inşaatı okudum ama mesleğimi hiç yapmadım. Çeşitli tiyatrolarda sahne arkasında çalıştım. Genellikle oyuncu olarak değil, teknik olarak sahne arkasındaydım. Daha sonra kendi tiyatromu kurdum.
* Aşka Sürgün dizisi için teklif nasıl geldi? "Yazı Tura" ile Altın Portakal ve Siyad ödüllerine aday oldum. Kazanamadım ama aday olmam insanların beni fark etmesini sağladı. Birçok teklif geldi o sırada. Daha sonra Aşka Sürgün'den teklif geldi, biraz mücadeleden sonra karşılıklı anlaştık ve oynamaya başladım.
* Mücadele derken... Aslında bir dizide oynamayı hiçbir zaman hayal etmemiştim, fakat Tomris Giritlioğlu çok ısrar etti. Ben de projeyi çok beğendim. Bir dizide oynamakla ilgili ön yargılarım vardı. Oyuncu olarak ön yargılarımı tamamen kırdığımı söyleyemem ama televizyon dizisinde ciddi bir şey anlatılabileceği ihtimali, ciddi bir karakter oyunculuğu ihtimali beni heyecanlandırdı.
* Sinema oyunculuğunu mu tercih edersiniz, diziyi mi? Böyle bir değerlendirme yapamam. 'Sinema ya da tiyatro yapılan işlerin en üstüdür' dersem, yaptığım işe ihanet etmiş olurum. Kriterim bulunduğum işin içinde en iyisini yapmak.
* Bir projeyi kabul ederken nelere dikkat ediyorsunuz? Senaryosunu, rejisini, oyuncu kadrosunu değerlendiriyorum. Hayal eder, 'Şu yönetmenle çalışmak isterim' dersiniz ama senaryo berbattır. Bir işi seçerken tüm bunları değerlendiriyorum, o yüzden bugüne kadar hiçbir dizide oynayamadım. Televizyon önemli bir değirmen; hem un yapıyor hem de parçalıyor. Onun için benimle ilgili geleceğin ne olacağını söylemek zor. Şu anda olumlu görünüyor her şey ama bu, iki gün sonra da olumlu olacak demek değildir. Dizinin yönetmeni Cemal Şan, bugüne kadar çalıştığım yönetmenlerden farklı olarak ne istediğini çok iyi bilen ve bunu çok az sözcükle ifade eden ender insanlardan. Onunla ileride de çalışmak isterim.
'KADRO ÇOK KALİTELİ' * Dizide Mahsun Kırmıgül'ün canlandırdığı Hazar'ın kardeşi Civan'ı oynuyorsunuz. Civan nasıl biri? Muhalif bir kişilik gibi duruyor... Civan birilerine muhalif olmak için bir şeyler söylemiyor, kendisi öyle düşündüğü için öyle davranıyor. Başından birçok olay geçiyor ve bir şekilde sakat kalıyor. Bu olaylardan sonra genel olarak hayat görüşü değişiyor ve başka bir şekilde düşünmeye başlıyor. Ailesinin Irak'taki petrol işlerini sürdürmesini istemiyor. Oradaki paranın temiz para olmadığını düşünüyor. Civan karakterinin bence dizide kilit bir rolü var. Dizinin çok kaliteli bir kadrosu var, çok önemli üstatlar var; İzzet Günay, Deniz Gökçer gibi. İnsanların birlikte oynamayı hayal ettiği birçok insanla birlikte oynuyoruz.
* Mahsun Kırmızıgül'ün oyunculuğunu nasıl buluyorsunuz? Giderek iyileştiğini düşünüyorum ama Mahsun Kırmızıgül'ün oyunculuğunu değerlendirmek bana düşmez. Önemli olan seyirciyi televizyon başına çektikten sonra onları televizyon başında tutmak. Benim için de Mahsun Kırmızıgül'ün ismi ve performansı seyirciyi televizyona çekmeye yeterli. Hikâye örgüsü, diğer oyuncuların performansı, mekânların kullanımı ve dizinin içeriği seyirciyi ekranda tutar. Kim olursa olsun, ağzınızda kuş tutsanız, altyapınız iyi olmazsa seyirciyi ekranda tutamazsınız. Bunun için tüm ekip çalışmasının bir arada sağlıklı işlemesi gerekiyor. Mahsun çok iyi de oynasa, çok kötü de oynasa, o çok belirleyici oynamayacaktır. Yeditepe İstanbul, Alacakaranlık gibi dizileri zevkle izliyordum ama yayından kalktılar. Bazen dizi çok iyi olsa bile, tutturamayabilirsiniz. Televizyonun birtakım kuralları olduğunu düşünüyorum. O kuralları iyi çalıştıranların dizileri tutuyor. Ben bir dizinin ticari olarak ahlaklı olması gerektiğini savunuyorum.
ZEYNEP GÜLER / GÜNAYDIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|