Yolcular hostes oluyor
Uçakla sık seyahat edenlerin kendi keşiflerine göre ilginç tercihleri söz konusudur. Bazıları pencere, bazıları koridor kenarı koltuğu tercih ederken, çoğunluk üç koltuk düzeninde ortada oturmaktan imtina eder. Bunların yanı sıra, bazı yolcular uğursuz saydıkları numaralarda oturmazlar. Uçuşu zevke dönüştürenler ise önceden yer tercihi yapmayı ihmal etmezler. Peki bunların dışında 'Emergency Exit' yani 'Acil Çıkış Kapısı'nın önünde oturmayı hararetle görevlilerden talep edenler olduğunu biliyor musunuz? Elbette çok uçan okuyucularımız bunu biliyorlardır. Zira Acil Çıkış Kapıları'nın önünde yer alan koltukların oturma alanı diğerlerine oranla daha geniştir. Uçakta ani bir olay esnasında yolcu tahliyesinin kolay olması için Acil Çıkış Kapıları'nın önü sivil havacılık kuralları gereği geniş tutulur. Ekonomi sınıfında seyahat eden yolcuların bir kısmı bu bilgiden hareketle, bazıları da yaşadıkları tecrübeler neticesinde geniş bir mekanda rahat yolculuk için Emergency Exit'in önüne tezgah açmak için gayret sarf eder. Ancak, son günlerde Türk Hava Yolları (THY) seyahat eden yolcular, Emergency Exit'in önüne oturdukları an hostes ve hostlarla daha yakın ilişki kurmak zorunda kalıyor. Çünkü, Acil Çıkış Kapısı'nın önüne oturanlara hostesler özel bir brifing vererek, herhangi bir olay anında nasıl davranmaları gerektiğini anlatıyorlar. Bu brifingi alan yolcularda böylece yarım hostes yada host haline geliyor. Ancak, buralara çocuklu, özürlü veya uçuş korkusu olan yolcular yine kurallar gereği oturtulmuyor. Ne var ki, sivil havacılık kuralları gereği yapılan bu uygulamadan hem hostesler hem de uçuş korkusu olan yolcular rahatsızlık duyuyor. Hostesler bu noktalarda oturan yolculara özel anlatımda bulunmaktan sıkılırken, yolcular da uçakta özel derse tabi tutulmaktan kaçıyor. Bazı yolcuların ise anlatılanlar karşısında uçuş korkusu depreşiyor ve yer değiştirmeyi talep ediyorlar. Uçuş güvenliği (flight safety) açısından yapılan bu uygulamanın uçuş öncesi uçakta gösterilen görsel yayınlarda yer alması gerekiyor. Ancak şu an gösterilen kasetlerde Acil Çıkış Kapıları'nın nasıl kullanılacağı yer almadığından bu görev hosteslere düşüyor. Özetle, uçakta hosteslerin bu işten sıkıldıklarını, yolcularında yarım hostes olmaya can atmadıklarını belirterek, THY yetkililerinin yeni kasetleri hazırlama noktasında ellerini çabuk tutmaları gerektiğini hatırlatmak istiyorum.
BOMBARDIER GELİYOR Atlasjet Havayolları, Danimarkalı Maersk Air'dan 3 adet uçak alıyor. Kanadalı Bombardier şirketinin imalatı olan 70 koltuk kapasiteli yeni nesil CRJ700 uçakları, nisan ayından itibaren şirketin filosuna katılacak. Atlasjetin bu uçakları deri koltuklara ve 81 santimetre koltuk aralığına sahip olacak. Atlasjet CRJ700 uçaklarıyla, iç hatlarda kısa piste sahip havalimanları dahil yurtiçinde daha fazla noktaya daha fazla sefer yapmayı planlıyor. Maersk Air filosuna 2001 ve 2002 yıllarında katılan bu uçakların piyasa değerinin yaklaşık olarak 14- 15 milyon USD civarında olduğu belirtiliyor. Ayrıca Atlasjet Kanadalı Bombardier'in bu uçaklarını Türkiye'de uçuran ilk havayolu olacak. Türkiye'de aynı firmanın imalatı olan çeşitli tipte iş jetleri bulunuyordu, ancak yolcu uçağı ilk defa gelecek.
|