THY eğitim uçağı alıyor
Daha önce pilot sıkıntısı sebebiyle Türk Hava Yolları'nın (THY) bu konuya el atması gerektiğini bu köşede birkaç defa gündeme getirmiştik. Ardından THY yetkilileri yine ilk defa bu sütundan THY Uçuş Akademisi'ni (THY Flight Academy) kuracaklarını açıkladılar. Şu günlerde ise THY yetkilileri, eğitim uçağı almak için çalışmalar yapıyor. Konuyla ilgili olarak görüştüğüm THY Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, THY Uçuş Akademisi'ni havacılıkla ilgili A'dan Z'ye tüm alanlarda hizmet verebilecek şekilde tasarladıklarını, uçak tip eğitimi, pilot yetiştirme, uçuş, yer ve hostes eğitimi gibi konularda çalışmalar yapacağını söyledi. Bu amaçla Amerika ya da Avrupa'dan ciddi ortak aradıklarını söyleyen Gündoğdu, profesyonel bir ortakla yaz aylarında İstanbul Hezarfen Havaalanı'nda, kışları ise güneyde bir hava meydanında uçuş eğitimi yapmayı planladıklarını anlattı. THY Uçuş Akademisi için öncelikle 3 adet kesin, 7 adet opsiyonlu olmak üzere toplam 10 adet eğitim uçağı satın almak için gerekli çalışmaların başlatıldığını kaydeden Gündoğdu, Alman Lufthansa Hava Yolları ve benzeri büyük şirketler gibi THY'nin de kendine ait tesislerde uzman personel yetiştirecek bir birime kavuşacağını ifade etti. THY'nin bu projeye paralel olarak Türk Hava Kurumu (THK) ile de pilot temini konusunda ciddi bir projesi söz konusu. THY Uçuş Akademisi her konuda eğitim faaliyetini yürütürken, THK'de imkanlarını genişleterek THY'ye ihtiyacı olan pilotları yetiştirecek. THY bir adet de simülatör alacak.
2004 EN GÜVENLİ YIL Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) raporuna göre, 2004 yılı İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana ticari hava taşımacılığı alanında yaşanmış en güvenli yıl oldu. Hem hayatını kaybeden yolcu, hem de kaza yapan uçak sayısı göz önüne alındığında, 2004 en az kaybın yaşandığı yıl olarak tarihe geçti. IATA, durumu özetleyen ilginç istatiklere de yer verdi. Buna göre, bir yolcunun uçak kazasında ölme olasılığı 2004 yılında 10 milyonda 1 olarak belirlenirken, bu oran 2002'de 10 milyonda 3, 1996'da ise 10 milyonda 7 imiş. 2004 yılında 1.8 milyardan fazla yolcu taşınırken, toplam 428 insan hayatını kaybetmiş. 2003'te ise taşınan 1.7 milyar yolcunun 663'ü hayatını kaybetmiş. Bir başka ilginç tespit ise şöyle; Geçen yıl, bir uçağın düşüp parçalanma riski 10 milyonda 8 olarak belirlenmiş. Bu oran, 2002'de 10 milyonda 9, 1996'da ise 10 milyonda 13'müş. Havayolu güvenliğinin artırılması yönündeki çalışmalarda başarıya ulaşılırken, havayolu şirketleri 11 Eylül'den bu yana toplam 35 milyar dolarlık zarara uğramış. Bu kadar gelişmeleri turizmciler nasıl değerlendiriyor dersiniz? Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi'ne (WTTC) göre bu yıl seyahat ve turizm ekonomisinde yüzde 5.1'lik büyüme gerçekleşecekmiş. Bu büyümenin karşılığında ise 7.8 trilyon dolar harcanacakmış. Peki Türkiye'de durum ne olur? Kanaatimce bu sene 25 milyon turist ağırlayabiliriz. Bu kadar güzel haberden sonra iyi bir pazar gününü hak etmiyor musunuz?
|