MasterCard'ın futbol anketinde en fanatik ülke Türkiye çıktı
19.5 milyon kişinin futbolla çok yakından ilgilendiği Türkiye'de fanatiklerin gelir seviyesi, fanatik olmayanlara göre yüksek çıktı.
Mastercard'ın, faaliyet gösterdiği ülkelerde yaptığı futbol araştırmasının sonuçlarına göre, Türkiye'nin en fanatik ülke olduğu ortaya çıktı. Sport + Mark AG şirketine yaptırılan futbol araştırmasına göre Türkiye'de yaklaşık 19.5 milyon kişi futbolla yakından ilgileniyor. 15 yaş ve üstü kişiler arasında yapılan araştırmada, Türkiye'deki katılımcıların yüzde 67'si futbolla yakından ilgilendiğini belirtirken, sözkonusu rakam Fransa'da yüzde 55, Rusya'da yüzde 41, Yunanistan'da ise yüzde 48 düzeyinde oldu. Türkiye'de televizyonda izlenen en popüler spor dalı futbol olurken, araştırma katılanların yüzde 63'ü futbol, yüzde 33'ü basketbol, yüzde 24'ü ise voleybolla ilgileniyor. Bu 3 spor dalını yüzde 17 ile atletizm, güreş ve yüzme izliyor. İsrail'de yüzde 44 ile basketbolun birinci sırada yer aldığı, İsviçre'de en fazla izlenen spor dalının ise kayak olduğu belirlendi. Araştırma sonuçlarına göre diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de en popüler takım, milli takım olurken, takım tuttuğunu belirtenlerin oranı yüzde 71 iken, milli takımı destekleme oranı ise yüzde 95 olarak belirlendi. Türkiye'de araştırmaya katılanların yüzde 16'sı tam anlamıyla ''fanatik'' olduğunu belirtirken, fanatiklerin yüzde 53'ünün yaş ortalaması 15- 29 arasında değişiyor.