|
|
'10 milyon dolarlık kıyak...'
Genç bir iş adamı öfkeyle konuşmaya başladı: "Ben girsem 20 milyon dolar veririm ve kâr ederim kardeşim." Muammer Ece, genç ve iddialı bir iş adamı. İstanbul Metrosu'ndaki 'LCD ve vagon içi' reklam alanlarının sahibi. Peki onu böyle iddialı konuşturan ve bizi ilgilendiren olay neydi? Genç iş adamını bize getiren, yaklaşık 6 ay önce ilk kez bu köşede yer alan metro reklam alanları ihalesiydi. Ali Müfit Gürtuna döneminde başlayan, Meclis'te tartışmalara neden olan, İETT ile Ulaşım A.Ş arasında gerilime yol açan 9.5 milyon dolarlık ihale yine gündemdeydi. "Kadir Topbaş onaylayınca, İETT direkt olarak ertesi gün Medya Pano'ya sözleşmesini gönderdi." Ece'nin bu sözleri inanılmaz bir gerçeğe işaret ediyordu. Gürtuna döneminde, 'Metro içi ve duraklarındaki reklam alanlarını' almak için harekete geçen Medya Pano adlı şirket amacına ulaşmıştı. Tüm İstanbul Metrosu'nun 'duvar ve durak' ihalesini 10 yıllığına 9.5 milyon dolara almıştı. Tabii ihalenin başka koşulları da vardı ama buna rağmen Ece, fiyatın çok ucuz olduğunu iddia ediyordu. Çünkü aynı alanda çalışan bir firmanın sahibiydi. Metronun 'vagon içi ve LCD ekran' ihalelerini Ulaşım A.Ş'den alan firma onundu. Dahası bu gelişme onu çok ciddi tehdit ediyordu. Ekmeğiyle oynandığını belirten Ece şöyle diyordu: "Bu sözleşme onaylanırsa ben Ulaşım A.Ş. ile ilgili yaptığım tüm sözleşmeleri feshedeceğim. Ayrıca Topbaş'a da söyleyeceğim, ya belediye batacak ya ben batacağım. Medya Pano 10 yıllığına 9.5 milyon dolar ödediği halde, ben LCD monitörleri için 3 yıllığına 6 milyon dolar, araç içi reklam alanlarına ise yılda 1 milyon dolar ödüyorum. Bu adamın beni batırması çok kolay. Böyle bir adaletsizlik olmaz." Muammer Ece, açık ve şeffaf bir ihale için çağrıda bulunuyor ve şunları söylüyordu: "Ben ödediğim yüksek rakamlara rağmen çalışıp parasını kazanan bir insanım. Sözleşmedeki alanların rayiç bedelleri hesaplansın 20 milyon doların çok rahatlıkla ödenebileceği görülür. Hem de 10 yıl gibi bir zamanda. Belediye önce bu alanda iş yapan firma olarak bizi çağırmalıydı. Sözleşmeyi gördüm. Olacak şey değil." İhaleyi ucuza aldığı iddia edilen Medya Pano, kamuoyunun yabancısı değil. Daha önce 'deprem konteynerleri'ni şehrin önemli merkezlerine koydurarak açık alan billboardları yaratan firmaydı. Muammer Ece, Medya Pano' nun arkasındaki siyasi güce dikkat çekerek şöyle diyor: "Memleketin parası burada kalacaksa ve hayrını görecekseniz tamam, ama bazıları bu bürokratların kellesini götürmeyi göze alarak işi sürdürüyorlar. Aynı koşullarla bu ihaleye ben 20 milyon dolar veririm ve açık söylüyorum çok iyi de kâr ederim. Bu açıkça 10 milyon dolar kıyak yapmaktır."
|