Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mahir Bayyurdoğlu, AB'ye uyum sürecinde güçlü sermaye ihtiyacının bir gereği olarak şirket evliliklerinin gündeme gelebileceğini söyledi.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mahir Bayyurdoğlu, Avrupa Birliği'yle (AB) yapılan görüşmeler sırasında sigortacılık açısından en çok üzerinde durulan konulardan birinin sermaye yeterliliği olduğunu hatırlatarak, uyum sürecinde sigortacılıkta şirket birleşmeleri ve yabancı sermaye girişi yaşanabileceğini belirtti. Türk sigortacılığının AB ülkeleriyle rekabet edebilmesi için özkayanaklarını güçlendirmesi gerektiğine işaret eden Bayyurdoğlu şunları söyledi: "AB'ye tam üye olduktan sonra, tek lisans ilkesi nedeniyle AB üyesi sigorta şirketlerinden dileyenlerin Hazine Müsteşarlığı'ndan ruhsat almadan, sadece şube açarak Türkiye'de faaliyet gösterme imkanları olacaktır. Dolayısıyla, mali açıdan baktığımızda sigorta sektörü olarak, gelecek olan rekabete dayanabilmek ve yurtdışı reasürans piyasalarına mümkün olduğunca az bağımlı olmak için ya çok iyi kar elde ederek, elde edilen bu karları sermaye artırımları veya olağanüstü ihtiyatlar olarak bünyede bırakmak, ya da nakit sermaye koymak suretiyle özvarlık açısından çok güçlenmemiz, kendi ayaklarımızın üstünde durmamız son derece önem kazanmaktadır."
ÜRÜNLER GÜÇLENDİRİLMELİ Şirketlerin mali açıdan güçlenmesi için sektörde teknik karlılığın önem kazandığına dikkat çeken Mahir Bayyurdoğlu, şirketlerin fiyat yarışı yerine farklı alanlarda rekabete yönelmesi gerektiğini belirtti. 2005 yılında araç satışlarının geçen yıla göre azaldığını hatırlatan Bayyurdoğlu, yaşanan rekabet ortamıyla ilgili olarak şunları söyledi: "Yeni araç satışındaki düşüşle beraber, pastadan şirketlere düşecek dilimlerin küçülmesiyle, kaskoda yaşanan rekabetin daha da artacağı düşünülmektedir. Ancak, bu rekabette, fiyat düşürmeye yönelik bir politika izlenmesi, sigorta şirketleri ve sektör için olumsuz sonuçlar doğuracaktır. Bunun yerine, sigorta şirketlerinin, piyasaya çıkan sıfır araçları kendi portföylerine katabilmek için, sunulan ürünü güçlendirme ve çeşitlendirme, ayrıca hizmet kalitesini yükseltme gibi politikalar izlemesi, kanaatimce, sektör için çok daha faydalı olacaktır." 2004 yılında yaşanan rekabet ortamında fiyatların minimum düzeylere indiğini vurgulayan Bayyurdoğlu, 2005 yılında fiyatların yükselme sürecine girebileceğini belirterek şu değerlendirmeyi yaptı: "2004 yılında yüksek seviyelere ulaşan araç satışıyla beraber sektördeki şirketler arasında rekabetin artması, şirketleri, minimum maliyet ve düşük teknik karlılıkla kaliteli hizmet verme hedefine yöneltmiştir. 2005 yılına geldiğimizde ise öngörülen ve yılın ilk iki ayında gerçekleşen düşük araç satışları, sigorta şirketlerini, yıllık üretim projeksiyonlarını gerçekleştirebilmeleri ve tahminlerinin altında kalmamaları için daha da ciddi bir şekilde rekabet içine girmeye zorunlu bırakacaktır. Sigorta şirketleri, geçen yıllar itibarıyla düşüşe geçen teknik karlılıklarındaki olumsuzluğun önüne geçmek için fiyatlarda düşüş stratejilerinden vazgeçecek ve gereken durumlarda fiyat yükseltmeye ihtiyaç duyacaklardır."