ZorluGrubu'nun Başkanı Ahmet Zorlu bu yılki satış hedeflerinin 5 milyar doları bulacağını açıkladı: "Halen 30 bin kişi çalıştırıyoruz. Bu yıl 35 bin kişiye çıkacağız."
Zorlu Grubu, 2005'te 5 bin kişiye iş verecek
Geçen yıl 4 milyar dolarlık ciroyu yakalayan Zorlu Grubu, bu yıl ciroyu 5 milyar dolara taşımayı hedefliyor. Grubun amacı komşu ülkeler üzerinden tüm dünyaya yayılmak.
Zorlu Grubu, stratejisini Türkiye'nin çevresinde markalaşarak dünyaya açılmak şeklinde belirledi. Dün, 2004 yılı bilançosunu açıklayan grubun Denizbank ve pazarlama şirketleri hariç cirosu 4 milyar dolar, ihracatı 3 milyar dolar olarak gerçekleşti. 30 bin kişiyi istihdam eden grubun 2005 hedefini 5 milyar dolar ciro, 3.5 milyar dolar dış satış ve 35 bin istihdam olarak açıklayan Zorlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, 2010 hedefini ise şöyle özetledi: 50 bin kişinin istihdam edildiği ve en az 8 milyar dolar ihracat yapan bir büyüklüğe ulaşmak. Zorlu şu noktaların altını çizdi:
* 10 yıl önce Vestel'i aldığımızda 380 bin adet televizyon üretiyorduk. 2005 hedefimiz 30 milyon adet cihaz. Bunun yüzde 80-90'ını da ihraç edeceğiz. 2004'ün başında Rusya'da 2 milyon adet kapasiteli TV tesisimiz devreye girdi. Bu yıl buna buzdolabı ve çamaşır makinesi fabrikalarını ekleyeceğiz. İşin en güzel tarafı, Vestel markasıyla satış yapıyoruz. Etrafımızdaki ülkelerde güçlü hale gelip buradan bütün dünyaya yayılacağız.
HEDEF 70 MİLYON CİHAZ * Vestel 2004'ü 3.1 milyar dolar ciroyla 2.1 milyar dolar ihracatla kapattı. 2005 hedefi 3 milyar dolar ihracat ve 820 milyon dolar iç satış olmak üzere toplam 3.8 milyar dolarlık ciro. Bir ay önce açıklanan ihracat rakamlarında ikinci gibi görünsek de altı yıldır ihracat şampiyonluğunu kimseye kaptırmadık. Ege Serbest Bölgesi'nde Türk işçilerinin üretimini yok sayıyorlar. İddiamız bu sene de sürecek. Toplam yatırım 190 milyon doları bulacak.
* 15 gün önce bir arama konferansı yaptık. Çok güzel hedefler çıktı ortaya. 2010'da en az 8 milyar dolar ihracat yapan
50 bin kişi istihdam eden bir grup var kafamızda. 70 milyon adet cihaz üretme gibi büyük hedeflerimiz var. İnşallah bunları da başaracağız.
* Finansal alanda 3 dükkan ve sıfır personelle aldığımız Denizbank'ı 8 yılda 200 şubesi, 5 bin çalışanı, 6 milyar dolar aktifi olan Türkiye'nin yedinci özel bankası yaptık. Geçen yıl bankanın hisselerini halka arz ettik. Tam beş katı talep geldi. The Banker Dergisi, Denizbank'ı Güney Avrupa'nın en hızlı ve en sağlıklı büyüyen bankası olarak gösterdi. Bu Türkiye'deki özelleştirmenin en iyi örneğidir. Rakamlar ortada.
CEP TELEFONU GÜNDEMDE * Bugüne kadar ne yaptıysak bundan sonra da aynı yolda devam edeceğiz. Dedikodu değil iş üretiyoruz, ihracat yapıyoruz, istihdam sağlıyoruz. Bu ülkede ihracatın ne olduğunu Zorlu Grubu anlattı. İşsizliğin kol gezdiği, iş - iş - iş diye ağlayan bir ülkede biz de üretim-üretim-üretim diyoruz.
* İleri teknoloji üretmeye, markalaşmaya önem veriyoruz. Dünya genelinde 9 Ar-Ge merkezinde 500 mühendisimiz çalışıyor. 2006'da bunu bine çıkaracağız. İşte bu da bizim farkımız. Hem üretim hem yazılım odaklı bir grup olacağız. Cep telefonu işi hala gündemimizde. Soyunduk, geldik meydana. Yağlandık, pazulandık. Tabii güreşeceğiz. Sıkletimizi de artık kamuoyu taktir etsin. Her türlü ortaklığa açığız. Mevcut alanlarda büyümeye devam edeceğiz. Ama çok güzel bir iş olur, ona da hayır demeyiz.
* 2005'te 2-3 halka açılma yapacağız. Korteks de bunlardan biri. Tüpraş için ortaklığımız devam ediyor. Tüpraş yeniden ihaleye çıktığında o günkü şartlara bakarız. Tamam mı devam mı diye oturur konuşur karar veririz ve yolumuza devam ederiz.